22 Ocak 2010 Cuma

Galatasaray, Transferler ve Sağlık Heyeti

Aslında bir süre yazmaya vaktim olmaz diye düşünüyordum ki gerçekten yoktu da. Twitter'da sağa sola laf atarak dindirmeye çalışıyordum söylem hasretimi, ama bu soğuk ve yağmurlu cuma gecesi bir yarım saat kaytarsam bir şey olmaz sanırım. Haldun Üstünel artık klasikleşen bir şekilde 2 futbolcunun işini bitirdi bildiğimiz gibi. Birisi Neill diğeri ise Jo. Ben açıkçası devre arası transferde bu kadar kaliteli isimler geleceğine inanmıyordum. Özellikle Neill'ın katkısı daha fazla ve daha çabuk hissedilir. Jo hem istikrarsız bir adam, hem de bir süredir formaya hasret. Üzerine bir de Avrupa Ligi'nde oynayamayışı eklenince 2. yarı için süper olmasa da, opsiyonu ile birlikte düşünüldüğünde seneye güzel işler yapabilir. Fakat işte bütün mesele bundan sonrasında. Beni bu yazıyı yazmaya iten sebep de bu, yoksa bizim Marquinhos dahil bir çok blogcu zaten bu transferleri değerlendirdi. Şimdi son bir dedikodu, Haldun Üstünel Türkiye'ye dönmedi, demek ki bir kişi daha gelecek ve bu da forvet olacak. Ben bu dakikadan sonra özellikle bonservisi ile yabancı forvet yahut Dos Santos gibi hücum oyuncusu alınırsa çok yanlış yapılacağını düşünüyorum.

Takımın bu transferlerden sonraki en büyük eksiği bence ortasahaya Mehmet Topal, Mustafa Sarp ve Ayhan'dan daha yetenekli, oyunu iki yönlü oynayabilen, haydi bir klişe kullanalım "box to box" özelliklere sahip bir oyuncu. Bu oyunucunun Türk olma ihtimali var mı diye düşünüyorum. Belki Hamit ama onun da tam yeri değil. Demek ki bu oyuncu yabancı olacak. Eminim bizim transfer uzmanımız Haldun Bey ve teknik ekibimiz bunu düşünüyordur. Yoksa seneye de 6 artı 2 olan bir ligde gönderecek yabancı oyuncu kalmayacak. Belki Leo Franco gözden çıkarılıp Ufuk ile yola devam edilebilir. Diğer yandan Jo'nun Avrupa'da oynayamayacağı ve Kewell ile Baros'un sakatlığı düşünülünce ileriye belki yerli bir forvet takviyesi gelebilir. Gene de hiç olmadığım kadar umutluyum takımdan, bir de orta sahamız daha hızlı ve isabetli paslaşmaya başlarsa, izlemeye doyum olmayacak Galatasaray'ı.

Tıbbın geldiği son nokta revir

Açık konuşalım, sanırım çok azımız sporcu sağlığı ve sakatlıklar hakkında teknik bilgiye sahiptir. Ama hepimiz iyi kötü 10 15 senedir futbol izliyoruz, gazetelerden yahut televizyonlardan bir şekilde sakatlıkları takip ediyoruz. Uğur Uçar ile başlayan süreçte, Galatasaray'da ilk seferde doğru tedavi uygulanan bir tane futbolcu yok sanırım, ki bu söylediklerime Acıbadem Hastanesi'nin yarı hissesine sahip Linderoth'u ve cam insan Gökhan'ı dahil etmiyorum. Yaptıkları işler o kadar saçmalaştı ki artık, Baros olayında olduğu gibi, şuursuzca pusuda bekleyen yabancı düşmanlarına malzeme veren boyuta ulaştı icraatlar. Bence artık işin tadı kaçtı, yönetim yahut camianın ileri gelenleri çıkıp "Bizim sağlık ekibimiz çok değerli doktorlardan oluşuyor" tadındaki söylemleri bırakıp düzgün bir ekip ile anlaşsınlar.

Maradona

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder