28 Temmuz 2009 Salı

Transfer Özürlü Yöneticiler

Aslında bu yazıyı yazmayı hafta sonu düşünüyordum ama üşendim açıkçası. Futbolsuz günlerde çok şey biliyormuş gibi ahkam kesmek bazen içimden gelmiyor, ama bu sabah değer verdiğim yorumculardan birisi olan Mehmet Demirkol'un yazısını okuyunca ben de bu konuda bir şeyler söylemeye karar verdim. Yazının girişinde Fener'in son Brezilyalılarının bundan önceki bonservis bedelleri ve aldıkları ücretlerin düşüklüğünden bahsediyor kısaca. Ben de burada bazı örneklerle kelamımı açıklamaya çalışacağım. Geçen sene Fenerbahçe çok yüksek maliyetlere Guiza denen bir futbolcu getirdi. Kimdi Guiza, "İspanya Gol Kralı". Bir sene sonra "Ben hiç büyük takımda oynamadım" diyebilecek kadar şuursuz bir adama dünya para verildi. Bu sene Villareal Nilmar'a (brezilyalı bir forvet ki en az 2 Guiza eder) 10 milyon Euro verdi. Daha düşük bonservise daha iyi futbolcu aldı. Aynı Fenerbahçe Gökhan Emreciksin diye bir oyuncuya 1.5 milyon Euro verdi, Gökhan Bolu'dan Ankaraya 100bin Euro'ya gitti. Arada 1.4 milyon Euro fark var. Bizim takımlarımız her futbolcuyu gözlerine sokulunca alıyorlar. Ben inanıyorum ki bu Dos Santos transferi Konfederasyon Kupasından önce yapılsaydı maliyeti daha az olacaktı.

Galatasaray 2007 2008 sezonunun başında yılın transferi olarak Lincoln'e bonservis olarak 4 milyon Euro veriyor, kendisine bir dünya para veriyor ve parasıyla rezil oluyor. Nürnberg ise o sezon başı bonservis bedeli ödemeden Misimovic'i alıyor. 28 maçta 10 gol atıyor, bir o kadar asist yapıyor. Lincoln ise küsüyor Kalli'ye. Nünberg Misimovic'i 4 milyon Euro'ya satarken Galatasraay Lincon'le fifalık oluyor. Şimdi parasıyla getiremeyiz Misimovic'i sanırım. Beşiktaş ise Seric ve Schildenfeld transferlerine, ya da geçen sene 4.5 milyon Euro verilip bu sene zorla kiralanan Zapo örneğini verebiliriz ki, Sinan Engin, sokağa çıkacak yüzü nasıl bulur kendinde bilemem. Ben Seric gibi oyuncuyu Football Manager'da arkadaşıma önersem utanırım. Bu ve benzeri örnekleri arttırmak kolay.

Sanki dünyanın en zengin takımları bizde, en zengin ekonomi bu ülkede, bu yöneticiler biz taraftarların parasını hesapsızca harcıyorlar. İngiltere'nin Wolverhampton takımının taraftar meclisi diye bir oluşumu varmış, geçen gün öğrendim. Yönetim üzerinde etkiye sahiplermiş. Bizde de keşke olsa böyle oluşumlarda bizim paramızı sokağa atan yöneticilerden hesap sorabilsek. Aynı yöneticiler daha sonra çıkıp ,yabancı sınırı kalksın, yayın geliri artsın diye bağırıyorlar. Ne yapmak için daha fazla hak ve para istiyorlar, daha çok Guiza, Lincoln ya da Seric getirmek için mi ?

Maradona

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder