22 Kasım 2009 Pazar

Gazi Daum

Dün geceki derbiyi bileğinin hakkıyla kazanan Beşiktaş'ı kutlarım. Özellikle Denizli hocayı maç sonrası mutlu görünce ben de mutlu oluyorum. Seviyoruz blog olarak kendisini. Umarım sezon sonuna kadar 3 takım çekişir şampiyonluk için.

Gelelim maça. İlk yarı bence sıkıcı bir oyun vardı. Daum'lu Fener zaten bir puana gelmiş. Hatta 1-0 yenilseler sevineceklerdi belki de. Denizli ise 3 puan peşindeydi. Saldıran ve gol arayan takım genel olarak Beşiktaş'tı. Şimdi Zico'lu dönemdeki oyunlarımızı hatırlıyorum da Dolmabahçe'de bile topu kazandık mı vermemek için her şeyi yapardı takım. Ama bu maç ilk yarım saat ileride ya bir kişi ya da iki kişi ile hücum yaptı takım.

30uncu dakikadan sonra kendine geldi biraz Fener. Oyunu yıkmaya başladı karşı tarafa. Ama takım bu maç forvetsizdi maalesef. Kazım geçen maçlarda bence çok iyi bir tek forvet olabileceğini gösterdi. Ama bu maç kendisinden eser yoktu. Bu maçta oynaması gereken Semih'ti sanırım. Ama hocaya da kızmamak lazım. Kazım iyi gidiyorsa Kazım oynamalı. Fakat yapamadı Kazım bu maç istenileni. İleride top tutması gereken biri oynamalıydı bu maçta. Semih'in Zico dönemi bu maçta olmalıydı.

Emre ve Alex'i iyi tuttu Beşiktaş tamam da bu Daum bunu bilmiyor muydu maç öncesi? Bu adamları iyi tutarlar ben başka bir şey düşüneyim diyemedi mi? Ne bileyim Alex'siz çık. 4 4 2 çık. Şaşırt karşı takımı. Baktın olmuyor yine dönersin. Ama dün Daum çok komik işler yaptı.

Fener genel olarak hala kanatsız diyebiliriz. Santos ortada yok. Carlos olmasa o kanat çalışmayacak. Carlos bu arada dün çok iyi oynadı bence. Oyunun sonlarında o da sapıttı ama olsun her şeyini verdi sahaya. Sağ kanada bakıyorum. Topuz ben ortada oynarım ortadan yaldır yaldır gelebilirim diye bas bas bağırdı dün. Ama Daum onu inatla sağda oynatıyor ve o da inatla kanada inmiyor.

Dün yapılacak şey belliydi. Emre oyuna devam etmeyecekti yatacaktı evet. Daum hemen Topuz'u Emre'nin yerine çekecekti. Semih oyuna girecekti. Kazım da kanada geçecekti. Bence ez azından beraberlik gelirdi.

Daum'un Santos'u Cristian'ın yanında oynatmasını bana kim nasıl açıklayabilir? Ben Dunga olsam şu an Fifa'ya şikayet dilekçesi yazıyordum. Oyuncum hunharca harcanıyor diye kapılarında yatıyordum. Nasıl bir mantıktır bu? Anlayamadık.

Başka bir konu Santos ve Kazım. Hadi kanada almadın Kazım'ı, nasıl oyunda tutabildin? Maç boyu ne yaptı? Hiçbir şey. Sol kanat hiç çalışmadı. Santos'u nasıl oyunda tutabildin? Vederson'u direk onun yerine neden almadın da gittin Santos'u ortaya aldın?

Bu hamleyi futbolu azcık bilen herkes yapardı bence dün. Daum ama herkesten çok biliyorum edasyıla bu maçı katletti. Takımı oynatmamak için her şeyi yaptı.

Semih devre arasında gitse şaşırmam, sevinirim. Futbol hayatının devamı için Semih'in forma giymesi lazım.

Maçın daha ilk dakikalarıydı ve Alex Cristian'ın yanına top almaya gelmişti. Heh dedim; işimiz zor bu maç. Zor da oldu. Çünkü karşınızdaki takım Beşiktaş. Yakaladı mı affetmez. Affetmedi de. Tekrar tebrik ederim kendilerini.

Daum'un taktiksel hataları çoğalmaya başladı. Bakalım bu hatalara daha ne kadar devam edecek? Semih'in ya da Guiza'nın forvete çekileceğini düşünüyorum ileriki maçlarda. Kazım yeniden kanat oynar sanırım. Topuz da Emre'nin yerini doldurur bir kaç maç diyeceğim ama Kazım cezalı. 2 maç oynamaz en az. Böylece sağ kanat yine Topuz'a emanet olacaktır bir iki maç daha. Ortaya ise Selçuk ya da Deniz ikilisinden biri geçecek. Umarım Özer alternatifini iyi düşünür Daum. Özer Cristian ikilisi ortada oynayabilir. Ya da Özer'i kanatta düşünüp Topuz'u ortaya koyabilirse belki daha verimli olunabilir.

Ha bir de Alex konusu var. Alex'e kötü oynadı demek bence hata. Ona yardım gelmeyince o ne yapsın ki? Emre gelemiyor. Kazım onunla anlaşamıyor. Bir topu tutup da Alex'e verebildi mi dün? Topuz sadece ona yardıma gelmeye çalıştı ve bu sefer de kanadımız kalmadı.

İşte dostlar, Turkcell Super Lig'in liderinin ne yazık ki kanatları yok. Forvet hattı da yok denecek kadar az. Durum bundan ibaret.

Marquinhos

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder