12 Haziran 2010 Cumartesi

Dünya Kupası 1. Gün

Evet, 4 senelik çilemiz bitti ve kavuştuk sevgiliye. 2 maç geride kaldı, hepimizin aklında bazı şeyler kalıyor. Dünya Kupası boyunca ne sıklıkla yazarım bilmiyorum, ama sıkıcı maç yazıları yazmayacağım kesin. Sonuçta milyonlarca insan izliyor maçı, bu yüzden maç analizi yapmak gereksiz geliyor. Kısa notçuklar tadında olacak sanırım yazılar. Tabi ara ara Maradona özelinde gireceğim bazı toplara.

Törenin açılışı size de biraz yavan geldi mi? Garipti sanki, eksik varmış gibi geldi en başta. Sonra düşündüm ve fark ettim ki, tam bir Afrika cahiliyim. Adamların kültürü bu sonuçta, belki onlar için büyük olay.

Sonrasında TRT 1 işkencesi başladı. Ömer Başkan'ı geçtim, kanalın kafasını merak ediyorum. Müdürler falan ne kullanıyor. Sonuçta Dünya Kupası yayıncısısın, dakika ve skor yazmıyor. İlk maçın 86. dakikasında yazdılar. Ulan insan utanır da yazmaz arkadaş o dakikadan sonra. Ses geciktirici alet denilen bir şey varmış, onu da kullanmadılar tam bir fiyasko. Akşam maçında en azından on üzerinden 5'lik iş yapabildiler. Minimum kalitede bir maç izledik.

Saha içinde ise, gözler Gio'daydı. Bu adam için arkadaşlara "Biraz daha gol atamazsa, Aydın Yılmaz olur" demişim 2 3 ay önce. Birisi hatırlattı bugün. Kabul ediyorum biraz acımasız bir yorum olmuş, Trabzonspor maçında vermediği bir pastan dolayı kızmıştım kendisine. Bugün iyi oynadı. Bence yönetim üzerine bir bardak soğuk su içsin. Transfer edilmesi gereken bir adamı edemedik transfer.

Carlos Vela, cidden tırt bir arkadaş. Yıllardır Fm'de de hiç güvenmedim kendisine. Kızım olsa vermem cidden. Güzelim Meksika halkı senden hizmet bekliyor, ruh gibi gez sen sahada .

Güney Afrika'yı ise tam çözemedim, garip takım. Fifa bunları yürütür diyeceğim biraz, ama maksimum gruptan çıkartır. Asıl benim Fifa'nın yürüteceğine inandığım Afrika Takımı Fildişi. Yarı final sürpriz olmaz, çeyrek final garanti.

Akşamki maçta ise Lugano'yu sevdim, çünkü onu ilk kez anladım. Ben cehaletimden ötürü bir tek bu Lugano'yu deli sanıyordım, meğer güzelim Uruguay halkı kafayı yemiş. Takım agresif ötesi, itiraz üstadı abilerle dolu. Bu maçın sonlarında Henry adice penaltı istedi ya, o pozisyonda hakem devam dedi, ama bir Uruguaylı hakeme hala itiraz ediyordu. Ahanda dedim deli.

Futbol olarak on üzerinden 5 buçuk bir gün oldu bence . Asıl büyük gün yarın. Arjantin'im sahaya çıkıyor. Bu konu hakkında yazacağım bir şeyler ama şimdiden şunu söyleyeyim. Maradona çok kötü bir teknik direktör ve bu fikrim kupayı alsa bile değişmeyecek. Ama Maradona çok değişik ve büyük bir insan ve eğer kupa gelirse bu büyüklükten gelecektir.

1 yorum:

  1. Ben vuvuzeladan çok Ömer Başkandan rahatsız oldum. Alakasız alakasız konuştu. Güney Afrika maçı iyiydi iki denk takımın güzel maçı oldu. Benim de sevmediğim bir adamı neden sevmediği anladım Sagna bildiğin Cihan Haspolatlı bir farkı yok ne orta yapabiliyor ne başka becerisi var. Arsenal'den ayrıldığı zaman bir daha büyük takımda oynayamaz abi.

    YanıtlaSil