12 Haziran 2010 Cumartesi

Maradona ve Messi

Üzülerek belirtiyorum ki, Arjantin maçını izleyemedim. Daha kötüsü bir ton can sıkıcı şey yaşadım. Mesele ise bunlar değil. Maç bitimi bir arkadaşımla konuştum, bir iki blog okudum ve maç özetlerini izledim. Söyleyeceklerimin ise maçla bir ilgisi yok.

Birçok futbolcu sevdim, hayran oldum ama içlerinde beni en çok etkileyen Maradona oldu. O benim için dünyanın en iyi futbolcusu. Herkes için var bir tane böyle adam. Pele, Best, Curyff, Garrincha yahut başka birisi. Herkesin en sevdiği isme saygım var. Ama bazı insanlar Maradona'nın başarısız olmasını dört gözle bekliyorlar. Bunu anlamıyorum ben. Sanki Maradona başarısız olursa, benim kahramanım olmayacak sanki. Yahut bu onun iyi futbolculuğuna gölge düşürecek. Bilenler biliyordur çok ukalalık yapmayayım ama birader bu adam adına kilise var. Yani düşünün onu gerçekten sevenler onu nasıl görüyor. Ha siz başka birisini seversiniz, ama saygı duymak zorundasınız. Konuyu bu delinin teknik adamlığına getirecek olursak benim şahsen hiç bir beklentim yok. Kupayı alırsa Arjantin sevinirim, alamazsa ise Maradona'ya sövmem, ki merak etmeyin güzelim Arjantin halkı da sövmez. Ki unutulmasın 2002'de gruptan çıkamayan bir Arjantin, 2006'da çeyrek finalde elenen bir Arjantin'den sonra Maradona ne yapsa yeridir.

Gelelim Messi'ye. 1990'dan beri iyi kötü futbol izliyorum. Çok yetenekli futbolcular izledim ve bunlardan birisi Messi. Ama şimdi çıkıp Messi'ye " O zaten küçük maçların futbolcusu" diyen insanları gördükçe elime bir odun alıp girişesim geliyor. Bundan daha basit, daha sığ ve zekasız bir yorum olabilir mi? Messi son 2 senenin tartışmasız yıldızlarından bir tanesi. Bu kadar parlamasından tabii ki Xavi, İniesta ve Barcelona'nın mükemmelliğinin katkısı vardır. Ama atıyorum oraya Aydın Yılmaz'ı koysan durumun vehametini anlarız. Yani Messi her türlü büyük ve iyi bir futbolcudur. Ama Messi belli bir sistem içinde daha çok büyüyen bir futbolcudur. Ha Maradona mı? O sistemin kendisidir.

Ülkeme tez vakitte, futboldan anlayan yorumcular gönderilir uzaydan umarım. Ve aynı uzaylılar bir kısım yorumcuları kaçırırlar. Sevgiler Saygılar.

Maradona :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder