26 Ekim 2009 Pazartesi

Arap İsmail (Türkiye'de Teknik Direktör Olmak)

1983 93 yılları arasında Fenerbahçe'de 2 numaralı formayı giymişti Arap İsmail lakaplı İsmail Kartal. Fener'de toplam 236 maç yapmış. 15 golü var. Penaltıcısıymış takımın ozamanlar. Benim de eski ranzamda o dönemin kadrolarının çıkartmaları vardı. Rıdvanlı Toni Scmuacherli kadroda İsmail de vardı. O kadroyu küçükken ezbere sayardım. Çubuklu formayı o etiketlerle tanıdım.

Yıllar sonra bir arkadaşımdan beni şok eden bilgiler öğrendim. İsmail Kartal Konyaşekerspor'u çalıştırıyormuş. Daha önce Sivasspor'u birinci lige taşıyan adam olduğunu söylememe gerek yoktur sanırım. Bülent Uygun o sıralar yine takım içindeydi ve İsmail Kartal'dan sonra görevi o devralmıştı. Fakat İsmail Kartal'ın Konya yönetimi ile arasında bir problem varmış. Problem takımın forvet hattı ile ilgili.

Bir röportajda forvet eksikliği ile ilgili bir soru üzerine haklı olarak "yönetime sorun " demiş.Sounçta forvet isteyen teknik adam ama alamayan ya da almayan yönetim. Daha sonra yönetim çok rasyonel(!!) bir tepki vermiş. Mali işlerden sorumlu kişilerin konusmak(!) üzere İsmail Kartal ile görüşmesi, hiç de doğru olmayan olaylarla sonlanmıs. Evet kaba kuvvet kullanılmış efsane futbolcuya. Bunun üzerine hukuğa başvurmuş Arap İsmail. Ardından da istifasını vermiş.

Anadolu'da neler oluyor görüyoruz. Geçen de yazmıştım Denizlispor'da neler olduğunu. Başkan soyunma odasına inmişti hatırlarsak ve Nurullah Sağlam istifa etmek zorunda kalmıştı. İstanbul kulüplerinde işin daha da ileriye gidebileceğini düşünüyorum. Çoğu başkan soyunma odasına sürekli iniyor ve bu başkanlar bir hayli tehlikeli ve karanlık adamlar. Özetle Türkiye'de teknik adam olmak bir hayli zor.Diken üstündesiniz. Rıdvan'ın bir daha tenik adamlık yapmamasına şaşmamalı. İki kuruşa Anadolu'da ikinci ligde çalış çabala ama sonun bu olsun. Yazık.

İsmail Kartal'a buradan geçmiş olsun diyorum ve kendisine bundan sonraki iş yaşamında Allah'tan kolaylıklar diliyorum.


Marquinhos

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder