26 Ekim 2009 Pazartesi

Mhk ne iş yapar?

d) FIFA, UEFA veya TFF tarafından organize edilen ve/veya onaylanan her türlü futbol müsabakasına, hakem, yardımcı hakemler ve gerektiğinde yedek yardımcı hakem dördüncü hakem atamalarını HAAK, gözlemci atamasını GAAK ve mentör atamasını MYHAK aracılığı ile yapmak ve gerekli gördüğü durumlarda müsabaka hakemlerini ve gözlemcilerini MHK üyelerine ayrıca izletmek,


Yazıyı Federasyonun resmi sitesinden bir alıntıyla ve başlıktaki sorunun cevabı ile açmak istedim.Biçok görevi var Mhk'nın ben sorumun cevabını verdim fazla uzatmadım.Hakem , maç , kararlar hakkında konuşmak çok önemli değil bu saatten sonra olan oldu kazanan sevindi , kaybeden üzüldü.Benim dikkati çekmek istediği şey "Fifa kokartlı olmayan orta hakem" .Bu ligin en önemli maçında neden Fifa kokartlı bir hakem olmaz?Fifa gelecek vaadeden hakemleri ya da liginde iyi işler çıkaran hakemleri Fifa kokartı ile ödüllendirir biz biliriz ki bu hakemler bu ülkenin en önemli hakemleri arasındadır çünkü dünya futbolunu yöneten Fifa bu hakemlere kokart takmıştır uluslararası maçlarda görev şansı tanımıştır.Derbimiz hakemi niye Fifa kokartlı hakemlerimizden biri değildi? Garip değil mi biz en iyi hakemimizi(!) neden Fifa kokartlandıramadık, ilgi çekici bir durum.En önemli maça verildiğine göre en iyi hakem diye nitelendirmek pek yanlış olmaz herhalde.

Bizimle beraber İngilizlerin ve Arjantinlilerin büyük maçları vardı.Peki bu ülkerlerde durum ne diye baktım onlar koymuş Fifa kokartlı hakemlerini maçlara onlar yönetmiş maçları.Alex Ferguson Andre Marriner'in tecrübesizliğinden dem vurmuş biraz eleştirmiş .Boca River maçında da hakem yine Fifa kokartlı Saúl Laverni imiş.Onun için yorumları bulamadım.Bulduklarım ispanyolcaydı onları da çeviremedim.

Hakem bu maçta(Fb-Gs) birçok eleştiri aldı iki taraf da memnun değildi bu anlaşılabilecek bir şey.Fakat neden Bünyamin Gezer ,neden Fifa kokartlı , iyi hakem oldukları uluslararası kurumlar tarafından da tescillenmiş hakemlerden biri değil.


Saygılar Trakedi

2 yorum:

  1. doğru bir yöne parmak basmışsın abi. enteresan hakketen.bu kadar hatadan sonra heralde bır daha büyük maç alamaz zaten.

    YanıtlaSil
  2. hakemliği bitti gerçekten bitmese bile üst düzey maç alma şansı kalmadı artık.eğer ikinci yarı yine bir derbide görürsek insanlara bunu anlatamaz kimse herkes bir art niyet aramaya başlar.

    YanıtlaSil