24 Haziran 2009 Çarşamba

Kamp'a Giden 8 genç kim ?

Kamp ile ilgili yazım, bu 8 genç ile sonlanmıştı. Peki ama kim bu gençler? Aralarından Emre Çolak ve Cem Sultan adını sıklıkla duydum. Emre'nin sol ayağı Hagi takımın başında olduğundan beri bilinir Galatasaray'da. Cem ise geleceğin büyük forvet adaylarından bence. Cem ile ilgili Mazlum Uluç'un yaptığı bir rötortajı okuduğumda inanamamıştım o yaşta bir futbolcunun cevaplarına. Kısaca bana ilginç gelen bölümleri aktarmak istiyorum. Babası bilardo antrenörüymüş, ve kendisi de babasından öğrendiği bilardo taktikleri ile vuruyormuş toplara. Top kendisine gelmeden ceza sahasında gol için en elverişli yeri seçip kaleciyle arasındaki açıyı ayarlıyormuş ve yapacağı vuruşu, falsosunu düşünüyormuş. Bu yaşta böyle bir oyun zekası, eğer bizim çarpık futbol düzenimiz onu harcamazsa, gerçekten başka türlü bir forvet izleyeceğiz sahalarımızda. Emre Çolak'ın hikayesi de klasik bir genç futbolcu hikayesi. Ailesi fakir, Beşiktaş'ın alt yapısında takım kendisine malzeme vermiyor diye babası kızıp oğlunu Atışalanspor'a veriyor. Daha sonra Galatasaray'a karşı iyi bir oyun sergileyip Galatasaray'a transfer oluyor. Aile zor durumda ve Emre Ali Samiyen'de top toplayıcılık yapıyor. İşte burada onun söylediği bir şey güler misin ağlar mısın türünden. Açık tribünden sahaya az demir para atıldığını, ama kapalı tribünlerden maçın tansiyonuna göre 60 70 milyonun atıldığını ve onun bu paraları topladığını anlatmış. Umarım o da istediği yerlere gelir ve zor günlerini geride bırakır. Diğer isimler ise Serdar Eylik'i Football Manager 2009 sayesinde yakınen tanıyorum. Yeni sezonda ise gerçek hayatta takibe alacağım. Bir de bu yazı için bir şeyler ararken Anıl Dilaver dikkatimi çekti. 31 maç 16 gol,nereden bakarsak bakalım iyi bir istatistik. Tanımamam benim cahilliğim o yüzden daha fazla yorum yapamıyorum. Aşağıda bu gençler ile ilgili son sezon istatislikleri var. Galatasaray resmi sitesindeki özür burada da devam ediyor. Ortasaha oyuncusunun kanat mı iç mi olduğunu yazmayan bir site gerçekten garip. Sırf bunu Galatasary.org için söylemiyorum, genelde ligimizdeki bütün takımların ve TFF'nin sitesi ilginç.



Bu oyuncular sezonu Galatasaray Paf Takımında geçirmiş.



Emre Çolak 25 maç 10 gol 91 doğumlu solak , ortasaha


Cem Sultan 20 maç 7 gol 91 doğumlu solak, forvet


Anıl Dilaver 31 maç 16 gol 90 doğumlu


Caner Öztel 33 maç 5 gol 91 doğumlu ortasaha


Serdar Eylik 27 maç 3 gol 90 doğumlu sol kanat oyuncusu


Emirhan Ergün Kaleci 21 maçta 11 gol yemiş 90'lı avrupa şampiyonası gurup elemelerinde 5maçta 1 gol yemiş


Berk Neziroğulları 16 maç 0 gol 1991



Fırat Kocaoğlu ise Beylerbeyi'ne kiralık gönderilen ekipten. 14 maçta 19 gol yemiş.



Not: Football Manager 2009'da sıkıntıdan Beylerbeyi'ni almıştım yaklaşık 1 ay önce. Beylerbeyi oyunda da Galatasaray'ın kardeş takımı konumunda. Abartmadığım sürece istediğim bütün genç oyuncuları Turkcell Super Lig'e çıkana kadar verdiler bana. Hiç sene kaybetmeden 2 sezon sonunda Süper Lig'e merhaba dedim. Orada da ilk sezonda ligi 6. bitirip, kupayı kazanarak Avrupa Ligi'ne kaldım. Yalnız Süper Lig'e gelince , Galatasaray, istediğim oyuncuları vermek konusunda zorluk çıkartıyordu. Yani garip ve ilginç bir oyun oldu. Sevenlere tavsiye edilir. Ha bir de bir kaç lig açın en azından. Ben öyle yapıp Beylerbeyin'den önce Sevilla ardından Chelsea'ye uzanan bir macera yaşadım.

Maradona

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder