8 Temmuz 2009 Çarşamba

Diyarbakır'da Neler Olamıyor!


Geçtiğimiz sene Bank Asya'yı 2. sırada tamamlayıp, Turkcell Super Ligi'ne katılmaya hak kazandı Diyarbakırspor. Daha önce "Doğru Transfer" yazısında kısaca değinmiştim , ama şimdi biraz daha fazla üzerinde durmak lazım. Nurullah Sağlam ile anlaşmışlardı. Anlaştıklarında yanlış bilmiyorsam kulüpte 1 tane profesyonel futbolcu vardı. Nurullah Sağlam göreve geldiğinde, yaptığı açıklamalarla zor işlerden korkmadığını ve bütün imkansızlıklara rağmen görevi kabul ettiğini söyledi. Böyle bir açıklamadan bir kaç hafta sonra istifa ettiğine göre Diyarbakırspor'da sıkıntı ne kadar büyük ,varın siz tarif edin. Büyüyen bu futbol endüstrisi içinde, Nurullah Sağlam, son romantik teknik adamlardandır. Para ile pul ile fazla alakası olmayan, ona sunulan imkanlar dahilinde en iyisini yapmaya çalışan bir futbol işçisi olarak tanıdık onu hepimiz. Nurullah Hoca'ya hiç kızmıyorum ama kızdıklarım var. "Futbol asla sadece futbol değildir" diye kitap yazmış Simon Kuper. İşte tam bu cümleye uygun bir durum bu. Hepimizin bildiği bazı ülke gerçekleri var. Şimdi uzun uzadıya bunları anlatıp siyasete girmek istemiyorum. Ama bu ülkenin bir şehrinin takımı parasızlıktan neredeyse lige dahil olamayacak durumda. Şimdi burada bir ton başka olay da var. Hep şu bahsedilen Uefa kriterlerine uygun belki de çok az takımımız var. Hatta belki 4 büyüklerimizden bile bu kriterlere uygun olmayanlar vardır. Zaten en büyük bütceli takımımızdan, en küçük bütçeli takımımıza kadar kurumsal ve idari anlamda bir çok yanlışımız var. Bu kadar çok yanlışın içinde Diyarbakırspor'un bu maddi durumu aslında şaşılası değil. Amma velakin bu bence devletin meselesidir. Bu güne kadar 4 büyük takımın vergi borçlarını silen, erteleyen, affeden devlet, şimdi bence elini Diyarbakırspor için taşın altına bir şekilde koymalıdır. Bunun farklı bir çok yöntemi var. En ütopik ve doğru olanı , devlet bir şekilde Diyarbakırspor'un diğer takımlar ile eşit rekabet edebilmesini sağlamalı. Tabi ki bu kadar kısa süre kalmışken ligin başlamasına bu çok mümkün değil. Belki yayıncı kuruluş inka edilip, Diyarkabirspor'a erken ödeme gündeme gelmeli. Uzun vadeli düşük faizli krediler ile ,kimler zengin edilmedi bu ülkede. Ne medya patronları yaratılmadı. Belki böyle bir yardım olmalı Diyarbakırspor'a. Bunları neden söylüyorum? Ne Diyarbakırlıyım, ne de doğulu. Balkan göçmeniyim. Ama ben durduğum yerden şunu hissedebiliyorum. Oradaki çoçukların, kendilerine örnek alcakları, izleyebilcekleri "Kahramanlara" ihtiyaçları var. Ordaki insanların kendilerini dışlanmış hissedilmemeye ihtiyaçları var. Bundan fazlasını söyleyip,konuyu daha fazla politize etmek istemiyorum. Umarım Diyarbakırspor'a bir şekilde yardım edilir.



Maradona

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder