27 Ağustos 2009 Perşembe

Gündem ve Lige bakış

Delgado 4 aylığına yok. Enteresan bir karar değil mi? 4 aylık sakatlık için 4 aylık dondurma. Yerine artık bir yabancı alınacağı kesin. Bu Tabata mı olur kim olur bilemiyorum. Kesin dedim ama Türk oyuncularla da görüştü Beşiktaş. Yıldıray ismi çok meşgul etti gündemi. Şimdi bir yabancı alınırsa ne olacak ocak ayında? Delgado dönecek ve de kadroya giremeyecek mi? O zaman mı kendine kulüp bul denecek? Yani arkadaşlar ben bu olayı pek anlayamadım.

Bunun bir benzeri de Edu olayında yaşandı. Edu gönderildi. Demin baktım kulüpten hiçbir açıklama teşekkür vs yok. Fener Edu'yu askıya alsa yine ocakta dönecekti. Yine aynı sorun olacaktı çünkü Bilica var artık Fener'de extradan. Peki soruyorum kendime. 4 ay sonra dönecek Edu ve şimdi oynayabilecek Lugano ve Önder mi yoksa Lugano Bilica mı? Ben Edu'yu bekleyip Lugano ile yeniden bir ikili olmalarını sağlardım. Bu göndermeler hep can yaktı Fener'de. Appiah'ı nasıl arıyoruz bir biz biliriz. Bu sezon ben Edu Lugano'yu çok arıyorum. Sezon sonu da aramam umarım.Beşiktaş ise pek Delgado'yu aramaz. Geçen sene Delgado gitti şampiyon oldular.

Beşiktaş demişken Batuhan artık Beşiktaş'a döndü. Bu kötü gidiş gol atarak çözülür ve bu çözümde baş rol Batuhan'ın olacaktır. Bekleyelim görelim. Batuhan çok iş yapacak daha.

Bir değişim de Galatasaray'dan geliyor. Caner Erkin ki kendisinin milli takımda neden devamlı oynamadığını çok merak ederim. Ayrıca Nuri de neden oynamaz devamlı anlamam. Neyse eğer Volkan gider Caner gelirse takımın sol beki çok güçlü olacak hatta belki Hakan Balta yedeğe çekilecek. Yedek kulübesi de güçlenecek. Galatasaray defansın ortası hariç her yere çok iyi transferler yaptı. Keşke Zan'ın yerine en azından bir Meira kalsaydı bu sene inanılmaz olacaklardı ki hala olabilirler.

Genel olarak biraz da lige baksam diyorum. Galatasaray ve Fener aldı başını gidiyor. Galatasaray Elano ile işin iyice suyunu çıkardı. Fener ise eldekileri canlandırma operasyonu ile iyi gidiyor şimdilik. Topuz'u görememek bana acı veriyor. Trabzon ve Beşiktaş geçen senenin iki şampiyon adayıydı ama şimdilik çok iyi gitmiyorlar. İki takım da az transfer yapıyor gibi gözükse de önemli yerlere transfer yaptılar. Yani öyle bölgeler ki o bölgeler düzelince takım iyi oynayacak zaten. Nihat Fink ve Ferrari iyi oynarsa takım zaten kendine gelecek. Ayrıca Batuhan da iyi gelecek.

Trabzon ise kadroyu Beşiktaş gibi değiştirdi hafiften. Onlarda da gol yollarında eksiklik var. Gökhan hemen dönmeli. Yattara'nın da hem takımı hem de tribünleri kendine getirmesi şart. Bu hafta kasırga koptu Trabzon'da. Başkan eleştirildi. Trabzon'da heralde suların durulması için hemen bir şampiyonluk gerekir. Halbuki geçen sene çok iyi bir yerde ve çok iyi bir görüntü ile bitirdiler ligi. Bu sene transferler bence çok iyi. Azcık daha sabırla bu takım yine en kötü 3üncü bitirecek bence. Ama şampiyon olmak çok zor. Rakiplerle parasal anlamda çok uççurum var. Biri Elano'yu alırken biri Tjikuzu ile yetinmek zorunda kalıyor. Bu da bence sabrı gerektiriyor.

Sivas ise bu iki takımdan farklı olarak çok çok fazla değişti. Onlar bence bu seneyi es geçecekler. Ortalarda biter bu sezon. Umarım Uygun gönderilmez. Tabi çok erken konuşuyorum. Bu takım Mehmet Yıldız ve diğerleri gibi kurulmuştu ve şu an o adam yok. O gelince neler olacak hep birlikte göreceğiz.

Ligin altı hakkında çok bir şey söyleyemeyeceğim şu an için ama Diyarbakır ve özellikle de Bursa ve hatta Manisa bu seneyi yukarılarda bitirmeye adaylar. Bu senenin Sivas'ı Bursa olabilir. Diğer iki takımı göreceğiz. Antalya da bence daha hazır değil. Tam hazır olunca onlar da yukarıya tırmanmaya başlayacaklar çünkü kaliteli bir kadroları var.

Şimdilik bu kadar benden. Sevgiler.

Marquinhos

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder