27 Ağustos 2009 Perşembe

Şampiyonlar Ligi ve B Grubu

Bugün kura günüydü. Beşiktaşlılar heyecanlı, biz futbol severler heyecanlı. Marquinhos genel olarak diğer grupları ve fikirlerini yazcağı için ben bu yazıda Beşiktaş ve B Grubunu yazacağım. Bir yandan kolay kura istiyordum, bir yandan dünya yıldızları gelirse, maça gider miyim derdindeyim. G grubunda olsun isterdim gerçekten, ama Manchester United ve Rooney'i izleyebilme ihtimali çok güzel. Maç 15 Eylül günü. 18 Eylül günü de üniversite harcının son günü. Bakalım eğer bütçeyi denklersem maça gitmemek ayıp olur. Bir de tabi Biletix'den bilet alma çilesi var. Evim Merter Migros'a yürüyerek 2 dakika. Kaç kere sabahın köründe sıraya girdim, ama malum karaborsadan bilet sağlayan, ya da sıraya girme kültüründen uzak denyolar yüzünden sıra gelmek bilmedi. Neyse o ayrı bir konu. Otobüste gelirken radyodan dinliyordum kuraları, Manchester ve Cska Moskava fena gelmiyordu kulağa. Manchester lider olur, Beşiktaş ile CSKA Moskava çekişir diyordum. Bütün bu kura hengamesinde tek takım vardı, gelmesin dediğim Wolfsburg, ama geldi. Bu biraz Beşiktaş'ın son torbadan Tottenham'ı çekmesini anımsattı bana. Sonra düşündüm Wolfsburg Avrupa Kupaları'nda çok tecrübeli bir takım değil. Eve gelip baktığımda 38 Avrupa maçında 16 galibiyet, 10 beraberlik ve 12 mağlubiyeti olduğunu gördüm. Bu biraz içimi rahatlattı. Yani çok iyimser biri olamayacağım ama gene de özellikle İstabul'daki Wolfsburg maçı için umutluyum. Wolfsburg'un İnönü Stadyum'u kadar deli bir stat gördüğünü sanmıyorum. Bir kura şansızlığı var gibi duruyor ama bunu avantaja çevirmek Beşiktaş'ın elinde.

Bir de grubun fikstürüne bakalım ve onu yorumlayalım.

15 Eylül

Beşiktaş-Manchester United
Wolfsburg-CSKA Moskova

30 Eylül

CSKA Moskova-Beşiktaş
Manchester United-Wolfsburg

21 Ekim

Wolfsburg-Beşiktaş
CSKA Moskova-Manchester United

3 Kasım

Beşiktaş-Wolfsburg
Manchester United-CSKA Moskova

25 Kasım

Manchester United-Beşiktaş
CSKA Moskova-Wolfsburg

8 Aralık

Beşiktaş-CSKA Moskova
Wolfsburg-Manchester United


Şimdi şöyle bir bakalım duruma ve toparlayalım. Manchester United çok güçlü ve grupta mutlak favori. Ama bu sene hücum sistemlerinde değişim var. Premier Lig'deki ilk 2 maçında zorlandı. 3. maçında 5 gol attı. Yani biraz istikrarsız. Bundan faydalanıp, 1 puan alınabilir. Sonra CSKA deplasmanı var. Bence saha şartları normal olursa 3 puan alır Beşiktaş. Bir deplasman daha var sonra Wolfsburg ile. İşte o maç zor. Eğer zaten 1 puanla dönülürse gruptan son 16'ya rahat çıkılır. İçerideki Wolfsburg maçı ise 3 puan olmak zorunda. Manchester maçı 0 puan ve içerideki CSKA maçı 3 puan. Beşiktaş eğer grubunda 2. ya da 3. olmak istiyorsa, kendi evindeki CSKA ve Wolfsburg maçlarını mutlaka kazanmalı. Son maçın evinde olması da iyi. Ya CSKA ile 3.lük maçı olur ve avantaj Beşiktaş'ta olur, ya da kazanırsa gruptan çıkacağı bir maç olur ve avantajlı olur Beşiktaş. Beşiktaş en az 6 puan almalı bir şekilde gruptan çıkmak için. Üzerine koyacağı her puan 2. mi 3. mü olacağını belirleyecek. Gruptan bir anormallik olmaz ise Manchester 1. çıkar. Beşiktaş ve Wolfsburg 2.lik için kapışır. CSKA ise sonuncu olur gibi geliyor. Tabi bütün bunları söylerken, Beşitaş'ın Beşiktaş gibi oynadığını ve Mustafa Denizli'nin Mustafa Denizli gibi takımı yöneteceğini düşünüyorum. Yolun açık olsun Beşiktaş.

Not: Bu sene ülkemiz için alınacak her puan çok önemli. Biz burada bunları söylerken, hala bazı yerlerde Beşiktaş'ın 0 çekmesini dileyenler,Liverpool mağlubiyetini hatırlatanlar görüyorum. Ben bir Galatasaraylıyım, ama bugüne kadar bir Türk takımı için Avrupa'da mağlup olsun dediğimi hatırlamıyorum. Fenerbahçe Çeyrek Final'de iken Kazım'ın attığı gole, ya da Sevilla maçında penaltılarda, ben de bir Fenerbahçeli kadar sevindim. Tamam kıskanmadım mı başarıyı kıskandım, ama avuçlarım acıyana kadar alkışladım. Her kim ki Avrupa maçında rakip takımları destekliyor onlara bir şey hatırlatmak istiyorum "Köpeklerin duası kabul olsa, gökten kemik yağardı". Sevgiler Saygılar

Maradona

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder