9 Kasım 2009 Pazartesi

Bükreş ve Carlos

Geç bir yazı olacak ama internetin azizliğine uğradığım için aslında iki gün önce çıkması gereken yazımı bugün tekrar yazman zorunda kaldım.

Fenerbahçe'nin bu hafta maçı yoktu. Haftasonu ben de Galatasaray'ın ve Sivas'ın maçlarını izledim. Az biraz da Milan maçına baktım. Milan'da Ronaldinho'yu yeniden formda ve çalım atarken görebilmek çok sevindirici. Çölde bir vaha geri döndü inşallah. Bir de Ertem Şener ile buluışsa tadından yenmeyecek. Umarım çeyrek finalde ya da daha ileride Milan'ın maçlarını izleme şansım olur.

Fener haftaiçi S.Bükreş ile oynadı. Daum'un iyi yaptığı bir şey var. O da konsantrasyon sağlamak. Ben bile maça konsantre değildim. Ama bir baktım maçı televizyon veriyor. Hemen oturdum karşısına ve izlemeye koyuldum. Ben galibiyet beklemiyordum. Üzerine takım galip geldi. Futbol gecem güzel bitti.

Fakat Fener'de sıkıntılar devam etmekte. Fener'i geçen senelerdeki Sivasspor'a benzetiyorum ben biraz. Fener'den bahsedeyim. Takım Alex'in ayağına bakıyor. Top bir şekilde Alex'e geliyor. Ondan sonra biz de ekran başında ya pas ya da gol bekliyoruz. O da yapıyor sağolsun ama takım halinde iyi oynayamıyoruz. Bunda ortasahanın suçu çok.

Top defansa geliyor. Defansta iki pas yapılıyor ve uzun topa başvuruluyor. Ya da Volkan uzun oynuyor ve top kaptırılıyor. Halbuki defansın ortasaha çizgisine kadar gelmesi lazım. Bir kaç yazı öncesindeki Barca yorumunu hatırlayalım Maradona'dan. İnatla paslaşa paslaşa çıkıyor takım. Öyle de olması lazım zaten. Ama top defanstan çıkarken geriye sadece Cristian geliyor. Arada da Alex. Alex geriye gelince zaten ileride Alex'sizlik meydana geliyor. Ama blok halinde geriye gelinse belki işler daha kolay olacak. Santos Topuz Cristian ve Emre Defansla yardımlaşarak topu çıkarsalar böylece defans da ileriye çıkabilecek ve toplu hücum da olabilecek. Şimdilik bunu yapamıyor takım. İlerideki hücumcuların yeteneğine kalıyor iş.

Tamam bu maçta Santos da Alex de harika birer gol attılar. Ama Alex'siz oynayamıyor bu takım. Alex yokken o istediğim pas trafiği yok. İleriye atılan toplar da hemen geri geliyor. Santos da hala verimsiz. Galatasaray'daki Elano krizi bizde de Santos'da var. Onun için de devre arası kampı ilaç olur umarım.

Peki geçen seneki Sivas'a bakalım. Orada da ileride Mehmet Yıldız vardı. Top bir şekilde ona geliyordu ve yanlardan destek alıp golü buluyordu Sivas. Şimdi Sivas'ta o yok ve işler daha zor. Hatta çok zor. Kayseri maçını izledim ve Sivas gerçekten çok kötü. Üzerine Kamanan yedek bırakılıyor anlamak çok güç. Yeni yabancılar alındı bu takıma. Neden hala oynatılmıyorlar? Hocanın işine karışmış gibi oluyoruz ama insan bu oyuncuları sahada görmek istiyor ve Sivas'ın da eski günlerini dönmesini istiyor.

Eski Sivas'ta bir de Abdurrahman Dereli çok iyiydi. Bizde de Gökhan var tek mücadele eden. Emre de bu mücadeleye katılınca zaten bir şekilde iyi oynuyor takım ama bunlar kendini çekti mi takım da yok ortada. Abdurrahman'ın da eski bindirmeleri yok bu sene ortada.

Carlos

Carlos gidecekmiş. Açıklamalar bu yönde. Git Carlos. Attığın goller, freekickler, taçlar ve deparlar için çok teşekkürler. Artık yaşlandın ve defansta verdiğin boşluklar taraftarın gönlüne hançer gibi saplanıyor. Artık forma Vederson'un olsun. Defansta boşluk kalmasın. Sen de ülkende emekliliğin tadını çıkar.

Yukarıda bahsettiğim organizasyonsulukta Carlos'un da payı büyük. Önündeki adamla koordineli çalışamıyor artık ve genelde uzun top oynuyor. Bu da yukarıda bahsettiğim oyun kuramama durumuna başka bir örnek. Sağ kanatta ise daha iyiyiz. Gökhan ve Topuz daha iyi yardımlaşıyorlar. Devre arasında sol kanattaki ikilinin de Vederson ve Santos'a dönmesinin ardından uyum süreci aşılmış olur umarım. İki kanat çalışırsa belki Alex'siz oynamaya da alışabilir takım. Fakat forvet sorunu hala devam ediyor. Takımın gol yükü Alex'te. Guiza hala yok ortada. Devre arası bir takas olsa keşke. Semih de artık geri dönse fena olmayacak. Benden bu kadar.Saygılar

Marquinhos

1 yorum:

  1. Aslında sivas o kadar kötü değildi bence iyi pozisyonlar buldular tamam geçen sene ki gibi değiller kesinlikle ,fakat kayseride bayağı iyiydi geçen sene gol atmakta zorlanan kayseri bu sene makine gibi , iyi çalışyor golcüler. Ariza epey doğru bir transfer oldu.Sivas ikinci yarı düzelir gibi göründü gözüme düşme sınırından kurtulur.
    Birde bu hafta gaziantepin attığı 2. goldeki pas trafiği mükemmeldi.Bu haftanında en güzel gollerinden.
    saygılar

    YanıtlaSil