22 Mart 2010 Pazartesi

Trabzonspor 1 - Galatasaray 0


Maça bu sefer sondan başlamak lazım. 90 artı 3' e giriliyor. Galatasaray korner kullanıyor, ben "İnşallah gol atmayız, Trabzonspor' a yazık olur" diyorum. Hadi ben aptal bir adamım, peki korneri kullanınan (sanırım Barış) niçin dünyanın en kötü kornerini kullanıyor ? Aslında maçın özeti bu. Dün saha içinde , özellikle orta saha ve forvet bölgesinde oynayan hiç bir Galatasaraylı futbolcu maçı kazanmak istemiyordu. Zamam zaman umursamaz, bazen tembel, bazen ise aptallardı. Çok özür dilerim, bu güne kadar elimden geldiğince temkinli yorumlar yaptım. Haddimi aşan şeyler söylememeye çalıştım. Ama Barış Özbek sana artık tahamülüm kalmadı.

Yazın bir şirkette "insan kaynakları stajı" yaptım. Zaten daha öncesinde biliyordum böyle bir kanun olduğunu ama bu kadar düzgün uygulandığını düşünmüyordum. Şirketler belli bir çalışan sayısından fazla çalışana sahiplerse, yüzde 1 ile yüzde 3 arasında değişen oranlarda "engelli" personel çalıştırmak zorundalar. Sanırım Barış Özbek' de bizim takımın engellisi. Çünkü başka şekilde , zeka geriliği problemi olan bir insanın Galatasaray gibi bir takımda oynaması mantık ile açıklanamaz. Dün maç boyu, bir tane akıllı pas atılmaz mı? Bir tane top sürme ile pas verme arasındaki zamanlama düzgün kurulamaz mı? Sen seni izlerken yoruldum Barış. Bir de yanında Mustafa Sarp vardı. En azından Mustafa iyi niyetli, kapasitesi 100 ise 105 oynuyor, ama onun 105' de bize yetmiyor.

Gelelim maçın başına. İlk 10 dakikada, Galatsaray daha iyi oynayan taraftı, belki bir gol bulsa, işler değişirdi, ama halamında bazı eksiklikleri olmasa eniştem olurdu. Maçtan önce kadroları görünce , twitterıma "Trabzonspor yüzde 51 kazanır" yazdım. Çünkü mevcut orta sahalara bakınca, Trabzonspor'un daha işler bir yapısı var. Bir tarafta Coleman, Ceyhun ve Selçuk, diğer tarafta ise Barış, Sarp ve Elano. Ceyhun ve Selçuk, Barış ve Sarp' dan daha iyi oldukları için, Trabzonspor, 10 ila 90. dakikalar arasında maçı domine etti.

Tamam, başka gol pozisyonları bulduk, Emre Güngör'ün golde hatası çok büyük (Neill'ı unutmamak lazım) ama dün Galatasaray şampiyon olmak istiyen bir takım gibi oynamadı. Bu duruma 3 büyükler ile yaptığı son 11 maçın hiç birini kazanamayan Tranzonspor'un hırsı eklenince böyle güzel bir maç oldu. Biz kaybettik, Trabzonspor ise ligden daha çok önem verdiği kupa maçı öncesi yüzleri güldürecek bir maç kazandı.

Keita !!

İyi yaptığı işleri anlatmaya gerek yok. Fakat kendisinin zaman zaman rakip tribünler ile oynamayı seven bir yapısı var. Dün bu yapısı ile kendisinden soğuttu beni. Büyük yetenek olabilir ama küçük beyni olan bir futbolcu sanırım. Saha da bu kadar iki yüzlü olmaya ne gerek var ? Dün bana Otto Baric'i hatırlattın. Ne olur saha içinde sadece futbol oyna.

Elano

Ben futboldan anlamıyorum. İlk yarıda 2, ikinci yarının ilk 5 dakikasında ise 1 tane Fm tabiri ile "Killer Ball" attı defansın arkasına. Sonra Baros girerken oyundan, Elano çıktı. Yabancı sınırlamasının farkındayım ben, fakat ilk yarı tribünle uğraşmaktan başka işi olmayan bir Keita' a niçin maçtan çıkarılmaz da, Elano çıkarılır.

Keita Sabri

Maçla ilgili anlayamadığım bir diğer nokta ise , en işler parçamız olan Sabri ve Keita ikilisini niçin bozduğu Frank Rijkaard'ın. Sanırım, Serkan daha sert ve sağlam diye, onun başına Keita'yı verdi Frank Rijkaard. Ama düşünüyorum Cale'nin oynadığı kanatta Keita ve Sabri olsa maç farklı olur muydu? Buna cevap vermek çok zor.

Frank Rijkaard ve Neeskens

Çok sevgili teknik heyetimiz, inanın size üzülüyorum. Özellikle o hafta basın toplantısına hanginiz çıkarsanız, ona daha çok üzülüyorum. Bu kadar aptal ve tekrar sorular ile uğraşmak yorucu olsa gerek. Gerkeçten çok özür dilerim, ülkenim salakları adına sizden.

Sonuç olarak çok önemli bir 3 puan gitti. Olsun, başımızda bu teknik ekip var iken giden şampiyonluk olsun (Şampiyonlar Ligi olmasın). Ama takımın kronikleşmiş bazı sıkıntıları var. Bunlarda en ufak bir ilerleme, en azından istikrarlı çözüm olmaması düşündürüyor sadece. 8 maç 24 puan var. Hala herşey olabilir. Umudum pek yok. Ama sabrım çok var. Trabzonspor'a teşekkürler, dün oyunu çirkinleştirmeden güzel bir top oynadılar. Umarım kupada yolları açık olur.

Not: Haftasonu Kasımpaşa Beşiktaş, Fenerbahçe Gaziantep, Manu Liverpool, Zaragoza - MESSİ ve Real Mardi maçlarını izledim. Belki toptan bir izlenim yazısı 24 saat içinde olur blogda. Çok yoruluyorum bu aralar, okul ve kurs 7 gün erken uyanmak. Özür dilerim.

Maradona

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder