16 Nisan 2009 Perşembe

Guiza ile Tatlı Dakikalar

http://www.youtube.com/watch?v=sFptnbY6M4Y

İşte bu video Fenerbahçe'nin en pahalı ve kendinden en çok gol atması beklenen forvetinin bir kornerde nasıl yer aldığı ve korner atıldıktan sonra nereye doğru yer değiştirdiğini bizlere en güzel anlatan videodur.Lütfen bunun için videonun 43 ve 47inci saniyeleri arasına bir göz atınız.

Guiza geldiği günden beri rakip defansa ve kaleciye press yapmayı (ki kaptığı bir top hatırlayamıyorum) 4 5 tane ara topa vurmak suretiyle gol atmayı ve sınırsız ofsayt pozisyonuna girebilmeyi başarmıştır.Peki neden böyle olmuştur?Bu soruyu kendime her parasının değerini bilen Fenerbahçeli ve bir futbolsever olarak soruyorum.Ben bir kaç cevaba ulaştım.

Guiza hava topu alamıyor.Hava hakimiyeti yok denecek kadar az.Kimin vardı hava hakimiyeti?Anelka Van hoojidonk ve Semih gibi oyuncuları sayabiliriz.Hatta Nobre Fener'de iyi hava topu alan oyuncular arasındaydı.Bu oyuncular kafa ile goller de atmışlardır özellikle Nobre ve Hoojidonk bu gollerden çok atmıştır.

Hava topuna çıkmadığı gibi ceza sahasının çevresinde ya da içinde topu havada düzeltip öüne alıp dönüp vurabilme gibi bir özelliği de yok Guiza'nın.Kimin vardı?Ben böyle bir oyuncunun Fener'e gelebildiğni pek hatırlayamıyorum.

Hava topu demişken Guiza ceza sahasına sağdan ve soldan yapılan ortalarda da gol pozisyonunda buluşamıyor.Tamam Fener'de bir orta yapamayan kanat oyuncuları bolluğu ve saçmalığı mevcut ama maç başı bir iki tane orta varsa Guiza onlara da çıkmıyor.

Geriye ne kaldı?Araya atılan uzun toplar.Alex ve çok nadiren Semih bu topları okçuya atabiliyorlar.Guiza bu toplardan hadi 10 tane aldı diyelim.Zaten adamın 6 golü var ligde.Bunların hepsi de bu ara paslardan olmadığına göre anlayın ne kadar başarılı olduğunu Guiza'nın.

Peki bu adam bu golleri nasıl attı?3 4 tanesini uzun ve araya atılan toplardan attı.Kalanı da karambol ya da arka direğe şansa düşen toptan attı.(Gençlerbirliği maçında)

Bu son paragraf çok önemli işte.Guiza sadece ara toplarda atılan paslardan gol atabiliyor.Hava topu karşılayıp saklayamıyor ya da onu tek başına gole çeviremiyor.Kenarlardan orta zaten gelemiyor.E takımda ara pası atabilen tek oyuncu var.Josico ve Maldonado'nun ara pas yasağı var.Selçuk ve Deniz'in ileriye top atma fobisi var..Geriye bir tek kornerler kalıyor.Bir golcü bir takımda istediği topları alamıyorsa bare kornerden gelen topları zorlayayım da oralardan gol arayayım diyebilir.Guiza bunu da demiyor maalesef.Onu diyen nedense Lugano Edu Selçuk ve diğerleri.Ama bu diğerlerinin içinde hiç Guiza olamıyor.Çünkü Guiza kornerlerde nedense en iyi nerede gol atamayabilirim diye düşünmüş ve bunu kalecinin yanı olarak belirlemiş ve orada duruyor.Neredeyse kaleciye yapışık durumda.Bu videoda ise kaleci 2 metre ve önünde de Guiza'yı tutan biri olduğundan kale çizgisinde duramamış.Bıraksanız kaleye girecek.Yahu inanamıyorum.Oturdum sırf bunun için Arsenal'in Man U'nun maçlarını izledim ve gördüm ki hiçbir forvet orada durmuyor.Neden dursun?Hiç bir korner kaleye atılmıyor ki.Kaleye atılsa zaten giren topu çıkarır Guiza çizgide durarak.Kornerde topun düşeceği yöne doğru geriden hareketlenen genelde golü yapıyor.Man U maçlarında Arsenal maçlarında gördüğüm ve Lugano'nun da ısrarla her kornerde yaptığı bu.Guiza'dan fazla golü olması sizce bir tesadüf mü?

Tamam kornerde çizgide durdun rakibi ve beni şaşırttın.Peki top düşmeye başlarken neden arka direğe koşuyorsun.O top senin önüne löp diye neden düşsün?Koca ligde bir kez düştü be Guiza.Ah be okçu.Ah be 15 milyonluk adam...Eğer bu taktiği Aragones veriyorsa ona da buradan teşekkürlerimi ve saygılarımı bir kez daha göndermek isterim.Tamam takımın beceriksiz oyunculardan kurulması da Guiza'nın ok atma sıkıntısına büyük bir katkı yapıyor ama üstüne böyle şeyler izlemek ve gözlemlemek hoş olmuyor.Yanılt beni Guiza.Şaşırt beni.Bekliyorum.

Marquinhos.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder