31 Ağustos 2009 Pazartesi

Trabzonspor - Bursaspor


Gerçekten çok merak ettiğim bir maçtı. Acayip güzel futbol oldu desem yalan söylerim ama sahadaki oyun ve mücadele zevk verdi. Ben daha önce de yazdığım gibi Bursaspor'un kazanmasını istiyordum.

Trabzonspor: Tony Silva, Serkan Balcı, Giray, Song, Ferhat Öztorun, Ceyhun, Selçuk, Coleman, Barış, Gabric, Gökhan

Bursaspor: Ivankov, Ali, Ömer, Zapo, Mustafa Keçeli, Veli, Hüseyin, Ergic, Ozan, Turgay, Sercan

Trabzonspor 4 5 1 ile çıktı sahaya, daha netleştirirsek 4 1 2 2 1 gibi. Göbekte süper bir üçlü vardı kağıt üzerinde. Ceyhun , Selçuk ve Coleman. İlk yarıda çok çalıştı bu üçlü. Kanatlarda Barış ve Ferhat solda çok etkiliydi, Serkan ve Gabric ise fena değildi. Gabric'in kumaşı güzel ama biraz zamana ihtiyacı var. Gökhan ise ilerde Fatih Tekke'nin yarısı kadar etkili değildi maç boyu.

Bursa'da ise diziliş 4 4 1 1 , müdafa Mustafa Keçeli dışında iyiydi. Ali Tandoğan golde Coleman'ı takip etmedi, onun dışında iyiydi. Hüseyin'e Trabzon'da olmak yaramamış hiç yoktu sahada. Topu kesip en yakındaki adama attı. Veli ve Ergic defansif olarak fena değil ama ofansa katkıları azdı. Turgay ise garip adam. Bir kere yeteneğine laf söylemek ahmaklık olur, ama fizik kondisyon olarak daha biraz zaman lazım ona bence. Sercan ise ileride tek başına çok çalıştı. Hatta ikinci yarıda Song'a acayip bir çalım atarak takımı gole yaklaştırdı. Şimdi biraz maçı anlatayım yorumlala karışık.

Bu kadrolara bakınca, Ertuğrul Sağlam'ın ilk hedefi 1 puan, denk gelirse 3 puan. Zaten maç boyu oyuna yaptığı müdahaleler ile bunu gösterdi. Broos ise ben n'apıyım da işleyen takımı bozayım dedi sanırım. Maç orta saha mücadelesi olarak başladı. Ceyhun kesiyor, hemen Selçuk'a veriyor, Coleman ve Barış etkili bindirmeler yapıyor ileri doğru. Gökhan ise avanak avanak geziniyor. Bursa'da ise Hüseyin cidden ya kaytardı oynamadı, ya da ruhsal olarak iyi değildi. Ama kızamam ona ben, yıllarca oynadı, kimse bir insanda bu kadar profesyonellik beklemesin bence. Neyse hep Galatasaray'ın duran toplarını konuşuyoruz ama Bursa da bu golle birlikte sanırım 3. duran top golünü attı. Turgay değişik bir kafa vurdu, Silva ise izledi sadece. Yahu bu Silva ne kötü bir kaleci. Düzeltiyorum, hedefi ilk 4 olan bir takımın kalesinde Silva olmamalı. Buna benzer golleri yiyiyor diye Tolga'yı bitiren zihniyet, niçin yabancı hakkını Silva'dan yana kullanır ki?

Bursaspor golü attı, geri çekildi. Ama ne çekilmek, kontra atağa Sercan tek çıkıyor, bekliyor bekliyor bekliyor ve anca Turgay ya da Veli geliyor. O kadar yaslanan takım illa ki golü yer. Selçuk 3 kişi arasında topuk pası veriyor, Coleman güzel koşu yapıyor, Ali Tandoğan ofsayt diye elini kaldırcağına adamını takip etse gol olmayacak belki, ama Coleman güzel vuruyor. Ben olsam bu golü kabız kardeşler Gökhan ve Umut'a saatlerce izletirim. Golden sonra Trabzonspor bastırıyor. Ne yalan söyleyeyim güzel de bir idda kuponu var , yatacak diye korkuyorum. Devre oluyor.

Ben şimdi kendimi haddim olmayarak 2 teknik adamın yerine koyacağım ve ben olsam ne yapardım, onlar ne yaptı onu anlatcağım size. Broos olsam takıma , aynen devam çocuklar derdim. Coleman'a teşekür eder, Selçuk'a aynen devam derdim. Yetmez Gabric ve Serkan'a yakın oynayın derdim. Giray ve Ferhat'a siz büyük topçu olacaksınız helal derdim. Taktiği ve takımı bozmaz en azından 60 65 e kadar beklerdim. Ertuğrul Sağlam olsam ( ki kendisi şu anda açık ara en iyi yerli teknik adam o yüzden haddim değil ama yazacağım) orta sahaya Volkan'ı alırım Veli'yi çıkartırım. Turgay'ı çıkartırım Batalla'yı alırım. Hüseyin'e evladım canlan biraz derim. Sol bek Mustafa Keçeli'ye hiç bir şey demem, ne Mustafa sol bek, ne de kötü oyuncu. O mevkide okadar oluyor. Takıma biraz daha vites büyütürseniz maç sizin derim, çünkü maç henüz ortada. Ama Ertuğrul Sağlam kaybetmek istemiyor ki bence 1 paun da deplasmanda güzel.

Hocalardan ise Ertuğrul Sağlam hiç bir şey yapmıyor ve istediğini alıyor. Trabzonspor ise işleyen takımı bozuyor. Selçuk'u oyundan niye aldı çok merak ediyorum. Barış ise ilk yarıda Garbic'ten daha iyiydi. Gitti Barış'ı çıkardı. Çift forvet yaptı takımı. Ne kadar çok takılıyoruz çift mi tek mi? Takımı öyle oynatırsın ki , tek forvet ile ofansif, çift forvet ile defansif oynar. Hugo Bross çok durmaz Trabzonspor'da. Hiç sevmem böyle sallamayı ama takım maçı alamadıysa Bross yüzde yüz hatalı. Sonra bir de bek değişikliği yaptı. Serkan ile Tayfun arasında. İkinci yarıda bir 10 dakika daha Trabzonspor üstündü, ama sonra Bursa dirildi. Eğer biraz daha dikaktli olsalar, Turgay biraz daha düzgün paslar atsa alırlardı maçı. Ertuğrul Sağlam, önce kart gören Ozan yerine Volkan'ı aldı. Sonra gitti Turgay ve Sercan'ı çıkardı 80de , Batalla ile Shin'i aldı. Bence Sercan kalsa idi iyi olurdu. Maçın sonucu 1 1 bitti. Maç ortada idi, iki takım da alabilirdi. Çok güzel futbol yoktu, ama çok heyecanlı ve keyifliydi maç. Ertuğrul Sağlam bu maç biraz defansif takıntılıydı. Eğer maçı koparcak hamleler yapsa alırdı eminim. Ama anlıyorum neden yapmadığını. Geçen sene Trabzon'dan puan alsalardı Uefa bileti umudunu son haftaya uzatacaktı. Ayrıca kimseye Trabzon deplasmanında alınacak 1 puan kötü gelmez. Umarım kimse çok eleştirmez hocayı. Bursaspor çok iyi yolda. Ortasaha biraz daha hareketlenirse, çok can yakarlar.

Sercan ve Ferhat

Ya transfer rakamları Mehmet Topuz ve Tabata sayesinde çok yükseldi. Sercan çok iyi forvet oyuncusu. Biraz daha araya yapacağı koşuları geliştirmesi lazım. Ama çok meziyetli. Ben isterdim Galatasaray'da olsun. Bu rotasyonda 20 maç temiz oynardı. Ferhat Öztorun ise kalbimde bir yara. Eric Gerets'i bir tek bunun için affetmeyeceğim. Fenerbahçe maçından 3 hafta önce bir sol bek krizi vardı takımda. Şimdi net hatırlayamıyorum ama 3 hafta Ferhat'ı değil başka birisini oynattı sol bekte. Sonra lak diye Kadıköye attı. Aynısını Uğur'a da yaptı. Ferhat şimdi bu takımda olsa, ne Volkan'ı alırdık zamanında, ne de şimdi Caner ile uğraşırdık. Ah ah, ama helal olsun Ferhat'a Manisa'dan Trabzon'a gelmek büyük iş.

Maradona

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder