13 Ağustos 2009 Perşembe

Vurmayın Abalıya


Aslında bu fotoğraflarda ki örnekleri arttırmak çok mümkün. Bu futbolcular daha yıldız olmadan yıldız yapıldılar, sonra yıldız gibi davranmayınca eleştirildiler. Hep futbolcular suçlandı. Ne medya ne de başka birisi çıkıp kendini eleştirmedi. Hatta yaptıkları olumsuzluklar zaman zaman bire 5 katılarak anlatıldı. Toplumun her alanında olduğu gibi, futbolda da genç bir oyuncu sahneye çıktımı önce gereğinden fazla alkışlarız, sonra da olması gerektiğinden fazla yerin dibine geçiririz tabiri caiz ise. Aslında bu yazıyı daha önce Batuhan Karadeniz Antep ile yolları ayırdığında yazmak istiyordum ancak Batuhan Karadeniz'in akibeti belli olsun diye bekledim. Durum belirsizliğini koruyor , ve yazının konusunu ilgilendiren örnekler hızla devam ediyordu. Şimdi konuyu Batuhan Karadeniz'den alalım ve 22.01.2006 saat 20:45 sularına Konya'ya gidelim. Bir çocuk daha 17 yaşında adını ümit milli maçlardan o meşhur 87 kuşağından duymuşuz sadece. Maçı kazandıran golü atıyor,ki her futbolcuya nasip olmıcak güzellikle bir ilk gol. Pazar sabahına sıradan bir genç olarak kalkan Aydın Yılmaz, artık bir futbol starı. Aynı şey Arda Turan'a yapılıyor. İlk maçından sonra yerlere göklere sığdırılamıyor. Gerçi Arda , Aydın kadar bocalamıyor ve iyi kötü bir şekilde toplarlıyor. Euro 2008 ile birlikte ise gerçekten "Yıldız" oluyor. Aydın ise bir ara kiralık olarak gittiği ve oradan da milli takıma yükseldiği İstanbul BB performasını saymaz ise bir türlü yırtamamıştı. Hatta ilk Tobol maçından sonra "Galatasaray'ın futbolcusu değil" deniyordu. (ben aydını çok sevdiğim için bazen objektif olamadım, özellikle yeniden bir sezon İstanbul BB'ye kiralık gitmesini çok istiyordum, ama sanki Frank Rijkaard'ın gelişi ile Aydın toparlanacak) Arda Turan ve Aydın Yılmaz'ın anlık patlamasının bir benzerini 25.08.2007 tarihinde Batuhan'a yaptırıyordu medya. Buna benzer bir olay Emre Çolak'ın başına geldi sezon başı. Galatasaray yeni Arda'sını buldu diyordu herkes. Gazeteler, televizyonlar röportaj yapıyordu. Galatasaray'ın yeni yıldızı tekrar pafa gitti. Emre'den aradığı haberi bulamayanlar bir anda delicesine Serdar Eylik'in üzerine atladılar. Şimdi ortalık daha sakin. Ayrıca medya bu genç oyuncuları hep A takım'a yükseldikten sonra tanıyor. Biz taraftar kendi aramız da,şöyle bir genç var ileride çok başarılı olur inşallah dedikten sonra fark ediyorlar genelde. Sakın yanlış anlaşılmasın bu yukarıda ki isimlerin ve bunlara benzer bir çok ismin yeteneğini ,büyük futbolculuğunu tartışmıyorum. Sadece ve sadece medya'nın yanlış ve abartılı tutumunu anlatmak istedim. Ayrıca birde bu çocukları yıldız gibi lanse ettikten sonra , yaptıkları yanlışta acımasızca eleştirmeleri yok mu? Sanki bu ülkede yaşıyan herkes "17-22" yaş arası örnek insandı. Hiç okulu kırmadılar, hiç içki içmediler, hiç geçe klubüne gitmediler, git aileleriyle tartışırken seslerini yükseltmediler ya da boylarını aşacak laflar söylemediler. Bir ara Arda'ya karşı şiddetle saldıran basın, bunun bir benzeri bence Batuhan Karadeniz'e yaptı ve yapıyor zaman zaman. Sakın yanlış anlaşılmasın Batuhan'ın yaptığı eşeklikleri önemsiz ya da Batuhan'ı hatasız görmüyorum, ama insanlar bazen empatiden uzak yorumlar yapıyorlar. (bu empatiyi sadece yazıyı daha havalı bir hale getirmek için kullandım) Ben 25 yaşındayım ve sorumluluk almam gereken bazı noktalarda hala bir ton yanlış yapıyorum. Batuhan ve Arda , benden çok daha popüler, benden çok daha zengin ve kızlar benden daha çok peşlerinde. Bir gün yolunuz düşerse Florya'ya gidin antreman izlemeye, sırf Arda'yı izlemeye gelen ofsayt nedir bilmiyen kaç kız gelmiş görün.(ne güzel sezon başı açıktı antremanlar bize, ne zamandır kapalı) Peki efendim bütün bu gençler ya kötü performans ile ya da özel hayatlarında ki yanlışları ile bir çok kez eleştirildi. Önce yurt dışından herkesin bildiği ve hatırladığı bir örneği yinelemek istiyorum burda. Wayne Rooney, Everton ile attığı gollerden sonra Mancester United'a transfer oldu. Bu genç adamın vakti zamanında ne kadar kumar borcu yaptığını "4 4 2" dergisin de (sayısnı hatırlamıyorum derginin ama ilk 10 15 sayıdan birisi olabilir) ve genel evlere gitme alışkanlığınıda medyadan bir şekilde öğrendik. Peki Alex Ferguson ne yaptı? Hadi Rooney yallah git kiralık olarak oynada burnun sürtsün dedi mi? Eminim ki Ferguson Rooney'in burnunu sürtmüştür, ama bu sürtüş ile onu kaybetmemiş, kazanmıştır. Peki ya bizim geçen sene yerlere göklere sığdırmakta zorluk çektiğimiz Mustafa Denizli niçin böyle bir babalık yapmamıştır? Yapmak zorunda mıdır? Evet kadroda Bobo ve Nobre varken, Mustafa Denizli Batuhan'ı kazanmak zorundadır. Tamam geçen sene gönderdin, Batuhan Karadeniz Eskişehirspor'da,ligde nekadar golcü olduğunu gösterdi. Artık ikinci sezoni yok pişsin, yok haşlansın deme lüksün yok bence. Bir daha hatırlatmak istiyorum Nobre forvet oynuyor. Gelelim başka bir konuya, Galatasaray alt yapıda Ceren Tokdemir diye bir psikolog var, üst yapıda ise teknik ekipte böyle bir oluşum gözükmüyor. Beşiktaş ve Fenerbahçe'de var mı bilmiyorum, çok iddalı olmak istemiyorum ama olsa duyardık diyorum.


Yıldız Yapacak Hoca Yok


Bu lafım aman yanlış anlaşılmasın ,kesinlikle alt yapılarda çalışan hocaları kastetmiyorum. Onlar aldıkları az maaşlara rağmen, yaptıkları mesailer ile belkide futbolumuzun en kahraman çalışanları. Hoca yoktan kastım şu. Mesela Gigs, Scholes ya da Neville gibi isimler alt yapıdan çıkartılıp Alex Ferguson idaresine girerken, bizim gençlerimiz alt yapıdan çıkıp Kalli, Skibbe, Aragonnes vb gibi hocalara emanet ediliyorlar. Bana biriniz söyleye bilir mi, Kalli Arda'ya ne kattı. Ya da iki senenin birinde Kalli birisinde Skibbe ile çalışan bir Aydın'dan ne bekleyebiliriz. Ee aynı hocalarla Arda'da çalıştı dediğinizi duyar gibiyim, ama Arda Euro 2008'de ve öncesinde sıklıkla Fatih Terim ile çalıştı. Çok net hatırlıyorum Volkan'ın Lincoln'e tekme attığ kupa maçından sonra Kalli'ye Arda sorulduğun da "Çok mücadele etti" demişti. Arda'dan beklenen ise mücadele etmesi değil, yaratmasıydı. Tamam genç futbolcuların, A Takım'a yükselmesiyle ilgili türk futbolunun çok sorunu var. Belki bu yeni "Reserve" lig benzeri uygulama biraz daha iyi olcak ama, alt yapıdan alıp oyuncuları özellikle 3 büyükler son yıllarda çok yanlış isimler teslim etti. Ya şu çok beğendiğimiz yıldızları düşünelim. Ronaldo, Gerrad, Lampard hatta isi abartalım Messi diyelim. 17,18 yaşında 2 sezon Skibbe ya da Kalli ile çalışsalardı şimdi nerelerde olurlardı. (Messi biraz abartı kaçmış olabilir, o insan olmadığı için onu rasyonel ölçülerle değerlendirmek gerek yanlış olur )


Ben demiyorum ki insanların yanlışlarını söylemeyelim, ama bunu yaparken biraz daha adil ve yapıcı olalım. Ayrıca bütün yanlışı onlara yüklememek, sistemin diğer yerlerindeki yanlışlarıda görmek ,göstermek gerek.


Maradona

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder