28 Eylül 2009 Pazartesi

Diyarbakır Maçındaki Olaylar (Bursaspor Açılımı)

Bursa maçında ki olaylardan beri bir şeyler yazmak istiyorum, ama Hasan ile konuşup olayları öğrenemediğim için bekliyorum sabırla. Kardeşimiz , Sakarya'ya gideceği için rastlaşamadık nette. Bugün yazısını koymuş kendi bloguna. Ellerine sağlık. Noktasına virgülüne dokunmadan koyuyoruz gene. Ben bütün bu olaylar ile ilgili yazımı daha sonra gene yazacağım.

Öncelikle Diyarbakırspor taraftarından özür dilemek istiyorum onlara karşı ön yargılı olduğum için...

Adamlara helal olsun İstiklal Marşımıza karşı en ufak bir saygısızlıkta bulunmadılar hep beraber söyledik...Marş esnasında "Bozkurt İşareti" yapanlar bile vardı içlerinde...Marşımız bittikten sonra hep beraber alkış tuttular...

Biz " Kahrolsun PKK"..."Şehitler Ölmez Vatan Bölünmez" dedikçe alkış tuttular hep beraber...Hatta maç başlarken"Bursa" diye tempo bile tuttular...

Ne olduysa bizim 25. dakikalarda "Diyar' a da Koy" diye tezahürat yapmamızla oldu...O dakikaya kadar laylaylom gidiodu herşey...Bizim takım uyuyordu hatta...

Bizim "Diyar'a da Koy" tezahüratından sonra onlar da "Top" hareketi falan yaptılar...Hatta biz maçın başında klasikleşen "Yemyeşil İnciler Ananızı S....ler" tezahüratını bile yapmadık...Ama Diyarbakır da başlayınca küfretmeye,koltuklar kırıp taşlar atmaya , bizim de stad hep beraber gaza geldi...Tribünlerdeki ateşlenme futbolcularımıza da yansıdı ve ardından gol geldi...

Bence adamlara açık açık PKK' lı muamelesi yapmamız benim şahsen hiç hoşuma gitmedi...

Diyarbakırspor taraftarı ve de insanı ile ilgili en büyük tespitim çok fazla galeyena gelmeleri oldu...O psikolojiye sahip insan adam da keser dağa da çıkar...herşeyi yapar...

Tamam "Diyar'a Koy" falan hiç şık bi söylem değil ama anında gemileri yakmak da gerekmiyor bence...Futbolun doğasında olan şeyler bunlar...Eger olaylar çıkmasa maç 0-0 biterdi ne gol izleyebilirdik ne de futbol...

Ayrıca Diyarbakır taraftarı en az 10 kez falan kendi aralarında tekme tokat kapıştılar...Neyi paylaşamıyorlar anlamadım şahsen ben...

10 yaralı var deniyor Diyarlılar' dan emin olun en az 7' sini kendileri linç ettiler zaten...Ben böyle bir şey görmedim...Bir bizim tribüne taş-koltuk ne varsa atıyorlar...bir bakmışım kendi aralarında kapışıyorlar...Kapışmaları da 4-5 kişi 1 kişiye saldırıyor tekme tokat...Bizim açık tayfası başlayınca "oh-oh" çekmeye sonra dönüp yine taş-koltuk allah ne verdiyse atmaya
başlıyorlar...

Not: Rakip tribünde sarı zemin üzerine yazılmış 2 ufak yazı vardı onları okuyamadım uzaktan ama düzgün şeyler yazıyordur diye düşnüyorum...


http://bizoluruzamigoyasar.blogspot.com/

5 yorum:

  1. vedat yıldırım29 Eylül 2009 07:52

    anında gemileri yakmak gerekmiyor diyorsunuz peki diyarın ne durumda olduğunu biliyor musunuz? o psikolojiyle ö küfrü gören taraftan az bile yapmış bence. "davulun sesi uzaktan hoş gelir" içine girdikçe herşey netleşir...

    YanıtlaSil
  2. ne durumdaymış arkadaşım...açıkla da biz de öğrenelim...az bile yapmış diyorsun sonra aynı adam dağa çıkıyor işte...
    yerim ben öyle psikolojiyi...gitsin tedavi olsun o zaman...

    Ayrıca teksas' ın diyar' a koy tezahüratından önce Erdinç orta parmağıyla işaret çekmiş maraton tribününde dakika 23'te...o bahsettiğim tezahürat da bu hareketten sonra gerçekleşmiş...

    YanıtlaSil
  3. bursa taraftari irkcidir ve bunu macta gosterdiler
    esas boluculer bursa taraftari ulkemizi bolmek istiyorlar federasyon bursaya hak edilen ceza vermeli ve bu ceza diger takimlara ornek olmali.

    YanıtlaSil
  4. valla arkadaşlar, blog yönetimi olarak, bugüne kadar hiç bir yoruma karşı çıkmadık. küfür ve hakaret içermedikçe yayınladık. zaten bu güne kadar sorun olcak bir şey olmadı. fakat ben bu yorumlara devam etmemenizi sizden rica etmek zorundayım. bursa taraftarı ırkçı gibi bir söylem çok kötü. diyarbakırspora yapılan aşağılık tezahüratlar malesef bütün şehirlerde yapıldı bu güne kadar. bu geniş bir konu olup, tek cümle ile anlatılamaz. hasan'dan ve diğer arkadaşlardan rica ediyorum konuyu "bazı bölücülerin" istediği gerilimli ortama getirmeyelim. sokaktaki insandan bir farkımız olsun, konuşurken daha sağ duyulu olalım. ayrıca iki camia'ya eşit mesafede olan birisi olarak, dışardan görüşlerimi en geç yarın sabah okuyabilirsiniz blogda. anlayışınıza ve hassasiyetinize teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  5. Valla ne ırkçılığımızı görmüş arkadaş merak ediyorum...
    Takımımız zaten birleşmiş milletler gibi...her ırktan futbolcumuz var...Zencisi çekik gözlüsü...

    Ayrıca geçen yıl en sevilen futbolcumuz Mustafa Sarp da ailecek Diyarbakırlıdır bunu hatırlatmak isterim arkadaşa...

    Biz PKK' ya karşıyız ve de onlarca şehit vermiş bir taraftar grubuyuz...Diğer tüm anadolu klüplerinden bizi ayıran tribün kültürümüzün emekleri olan Abdulkerim abimiz şehit düşmüştür...Ankaragücü ile kardeşliğimizin niye ve nasıl başladığını bir araştır istersen ya da benim bloguma bir göz at...

    Bu akşam zamanım kalırsa Diyarbakıra neden her şehirde PKK' lı muamelesi yapıldığının bir kaç nedenini koyucam bloga...

    YanıtlaSil