18 Ekim 2009 Pazar

Beşitaş Kasımpaşa Maçı ve Diğer Göze Batanlar

Beşiktaş için, oynanacak oyundan çok, kazanılacak 3 puanın önemli olduğu bir maçtı. O yüzden uzun uzadıya taktik analiz yapmayacağım. Nihat sağ açık gibi, Bobo da merkez forvet oynayınca ikisi de daha verimli oldu. Sol açık Bobo ile forvet Bobo arasında performas olarak yüzde yüz bir artış var. Mesela Batuhan ve Bobo güzel bir ikili olabilir gibi geliyor bana. Dün 8 milyon Euroluk adam Tabata sahada çok çalıştı. Serdar Özkan çok çalıştı, ama beceriksizlik yakasını bırakmıyor. Şunu düşünüyorum Serdar her topa kötü vurduğunda yaklaşık 3 4 senedir A takım oyuncusu. bu demektir ki Beşiktaş'ın çok hoca değiştiren düzeninde en azından 4 hoca ile çalışmıştır. Şimdi ya bu 4 hocadan birisi çıkıp Serdarcım antreman bitti ama sen gol vuruşu çalışacaksın demiyor, yahut Serdar denmesine rağmen çalışmıyor. Ayrıca bir futbolcuya hadi senin şu eksiğin var otur çalış denmesine ne gerek var. Adamın tek işi futbol oynamak ve bu işi doğru yaptığı zaman çok anormal başarılar ve tatminler yakalayabilir. Bu konu maçın da dışında incelenmesi gereken bir konu sanırım.


Maça dönecek olursak, küskün adam Rüştü dün hem Beşiktaş taraftarına kırgınlığını belli etti, hem de golden sonraki akıllı hareketi ile, maçı , ve bizi medyanın abartısından kurtardı bence. Düşünün yani Rüştü öyle bir akıllılık yapsa , dünden beri ne futbolcuların profesyonel olmaması, ne de Rüştü'nün tecrübesine yakışmadı çığlıkları atılırdı.


Gelelim 2 kırmızı karta. Ne Ernst'e yakıştı aldığı ikinci sarı kart, ne de Ferrari'ye. Ama bu kartlarda hem takımın 4 1 5 oynamasının hem de kondisyonsuzluğunun etkisi vardı. Önümüzdeki Eskişehir maçında Sivok , Ferrari ve Ernst yok.


Son olarak ben taraftar ile ilgili bir şey söylemek istiyorum. Ya bu medya Çarşı'yı tam olarak anlamıyor, ya da cidden balık hafızalılar ki, Yıldırım Demirören'in sadece bu sezonda protesto edildiğini zannediyorlar. Neymiş efendim, tribünler yönetimi protesto ederek takıma zarar veriyorlarmış. Beşiktaş taraftarı benim takip ettiğim kadarı ile, geçen sene ligin son 2 ayı dışında Yıldırım Demirören'i sıklıkla protesto ediyordu zaten. Herkes, bütün medya Yıldırım Demirören'in hatalarını unuttu ve sanırım herkes "Tüp" reklamlarının düşeceğinden korktuğu için istemsiz bir savunma hali içinde Yıldırım Demirören'i. Şimdi bütün sezonu değiştirebilcekleri son bir fırsat var ellerinde. Wolfsburg ve Eskişehir maçlarından toplamda en az 4 puan almaları şart. Almanya'dan puan gelmez ise güle güle Şampiyonlar Ligi. Bakalım Beşiktaş bu bütün sezonu etkileyecek kavşakta neler yaşayacak.



Avrupa'da Dünki Maçlardan Bir Demet


Chelsea deplasmanda Aston Villa'ya 2 1 kaybetti. İlk golü Chelsea bulunca ben verceğini düşünmüyordum aslında. Ama Lampard duran topta hata yapınca ilk yarıyı 1 1 bitirdiler. İkinci yarıda da Villa golü bulunca güzel direndi.


ManU ve Arsenal haftayı kayıpsız kapattı. Owen'ın attığı gol beni mutlu etti. Bir de bu sabah gazeteleri eline alan herkesin gördüğü bir skandal yaşandı dün. Liverpool Sunderland maçında. Bent'in attığı gol skandal bence , ama daha büyük skandal Rafa Benitez ve yönetim. Hafta içi zaten Ntvspor'da takımın el değiştireceği haberleri vardı. Liverpool'un bazı mevkilerinin transfere ihtiyacı olduğu aşikar fakat asıl ihtiyaçları olan şey biraz ruh ve defansfi takıntıları olmayan bir hoca.


Dün yemek yerken Juve-Fiorentina maçına baktım. Fiorentina, Udinesse ve Napoli en sevdiğim 3 İtalyan ekibi. Batistuta, Maradona ve bundan 3 4 sezon önceki başarılar yüzünden Udinesse. Neyse efendim Fiorentina öne geçince mutlu oldum, fakat Amauri çok beleş bir gol attı. 30 dakikadan sonrasını izlemedim. Maç 1 1 bitmiş.


İspanya'da ise Barcelona , Valencia ile berabere kaldı. Ülkemizden iki spor yazarı göndersek oraya acaba "Guardiola Hoca değil, ben de 5 kupa alırdım "derler mi diye düşündüm. Real ise 4 2 gibi rahat bir skor ile 3 puanı aldı.



Bugün City maçı, Fener maçı ve Galatasaray maçını sabırsızlıkla bekliyorum. Hepinize iyi pazarlar.

Maradona

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder