18 Ekim 2009 Pazar

Endüstriyel futbola karşıyız da...

Hava pek güzel olmasa da bugün dışarı çıkıp gezinmeye başladım.ufak bir yerde oturduğum için merkezde bir gürültü olsa kasabanın her yerinden duyulur.Bende davul sesleri duydum.Fark ettim ki şehir stadında(Çatalca Ziya Altınoğlu stadı) süper amatör maçı vardı.Oraya gittim maç oldukça hararetliydi ikinci yarısına yetiştiğim maçın ilk yarısında ev sahibi Çatalcaspor'un 2 futbolcusu atılmış tabi bunun üzerine küfür gırla gidiyordu.Benimde aklıma geldi endüstriyel futbola bu durum için mi karşıyız rahatça küfür edebilme için mi yoksa bedava futbol için mi?Başlı başına çelişkili bir durumdu zaten bedava futbol vardı hemde en kalitelisinden aç tv yi seyret bu kadar zor olmasa gerek.

Endüstriyel futbol hala buralara uğramamıştı fakat takım formalarının ön yüzünde arka yüzünde reklam vardı.Ucundan azcık endüstiriyelleşmişti futbol.Futbol kalitesinden bahsetmeyeceğim adı üzerinde amatör ne fazlası ne daha azı.Endüstiryel futbol bize ne vermişti bunca zaman neden karşıydık bu kadar hırsla? Bunun cevabı çok kolaydı Avrupanın 5 büyük liginin kaideyi yerinden oynatmadan seyretmeyi , en kaliteli görüntüyle en estetik golleri başka ne vardı tek pozisyonun 14 farklı açıdan görebilmeyi ve bir çok şey daha.Peki neyi almıştı bizden özgürçe küfür edip taraftarı olduğun takımın sahasının kapatılmamasını daha kısaca bedava tribünde futbol keyfi mi yoksa doyasıya çakallık keyfi mi?

Herkes demez mi para verirsem daha iyisini istemeye hakkım var diye.Peki para vermeyince ne isteyebilirsin ki daha iyi futbol mu ya da seni yağmurdan koruyacak bir kapalı tribün mü yoksa daha fazla çekirdek mi? Anlaşılan futbolda bir endüstiryelleşme yokta insanın zevkleri endüstiryelleşmiş sorunda bu sanırım yapcak fazla bir şey yok insan ihtiyacı var diye yıllarca icat etmiş şimdi bunca zevki karşıyız deyip silip atacak değildik.Yaparken zevk aldığım bişey için acı çekme zorunda değilim ya da yağmur altında ıslanacak değilim.Kızabilirsiniz ama ben tv yi açıp en kaliteli golü izlemeyi ,küfür olmadan maç seyretmeyi çakallardan arınmış futbolu seviyorum diye endüstiriyel futbolu destekliyorsam bunu desteklemeye devam edeceğim.Ben futbolu seviyorum ne yazık ki amaçsızca tribünde şarkı söylemeyi değil,eğer ki söylemediğim beni diğer tarafı diye atfetederseniz ki varsın öyle olsun.Ben futbolu seviyorum oturup izlemeyi güzel hareketi alkışlamayı belki ıslıklamayı ama amaçsızça şarkı söylemeyi değil.


Saygılar. Trakedi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder