6 Nisan 2010 Salı

Yektin Etkin ile Söyleşi

Öncelikle Yektin Abi'den bu söyleşiyi geç yayınlayabildiğim için özür diliyorum. Okul, kurs, dersler, ödevler derken, ancak toparlayabildim. Kendisi Lig Radyo'da Fenerbahçe Saati ve Bank Asya programı yapıyor. Koyu bir Fenerbahçeli, ama özellikle yayınlardaki tarafsız ve rahatsız edici olmayan üslubu ile dikkatimi çekmişti. Kendisi bizi kırmadı ve söyleşiyi yaptık. Kendisine bir kez de buradan çok teşekkür ediyoruz.



Yektin Abi, öncelikle sizi tanımayanlar için, kendinden biraz bahseder misin?

Tabi ki, 1982 doğumluyum. Radyo tam 10 sene oldu. Ama radyodan önce 10 sene futbol oynadım. Hatta Darıca Gençlerbirliğin’de A genç takımda gol kralı olmuştum. En son 1999 senesinde Beylerbeyi'nde futbolu bıraktım. Sonra Alem Fm’ de dış yayınlarda çalıştım. Şu anda Mehmet Ayan idaresinde çok güzel bir ekibimiz var. Ben de bu ekibin bir parçası olmaktan mutluyum. Hala kendimi geliştirmeye çalışıyorum.

Fenerbahçe taraftarısınız, peki bu nerden geliyor?

Çocukluğumdan geliyor Fenerbahçe. Bu işlerle uğraşmadan öncede maçları takip eden, takım ile yakından ilgilenen birisiydim.

Peki, geçelim Fenerbahçe’ye. Ben biraz geriye gidip, Zico’yu sormak istiyorum. Zico hakkında ne düşünüyor sunuz ?

Zico , Fenerbahçe için çok önemli bir teknik adamdı. O zaman takımın yabancılarının çoğu Brezilyalı ya da Latin Amerikalı oyunculardan oluşuyordu. Zico’nun bu başarısında bu yapının da etkisi vardı. Zico ile yolların ayrılması Aziz Yıldırım'ın hatasıydı. Çünkü o gittikten sonra takımın yapısı bozuldu. Zico kalsaydı belki Fatih Terim modeline benzer bir sistem oluşabilirdi. Ama burada biraz Daum zamanındaki Denizli maçının da etkisi var. Çünkü o zamanda 2 sene üst üste şampiyon olunmuştu. Ama son hafta giden şampiyonluktan sonra , sistem gene bozuldu. O zaman Daum ile devam edilse, belki Fenerbahçe uzun seneler ligi domine edebilirdi.

Peki , Arsene Wenger’in bir sözü vardır. “1 Brezilyalı iyidir, 2 Brezilyalı fena değildir,3. ise felaket yaratmaya başlar”. Fenerbahçe’de bir çok Brezilyalı futbolcu var. Siz bu durum ile ilgili ne düşünüyorsunuz?

Ben Türkiye için bu görüşe fazla takılmıyorum. Çünkü Brezilyalı oyuncular Türkiye’ye uygun yapıdalar. Bu sistem aslında Fenerbahçe’de başarılı da oldu. Ama gene de özellikle defans oyuncuları Brezilya’dan seçilmemeli. Takım bazen çok fazla Alex’e bağımlı oluyor. Bu düzen Fenerbahçe’de işledi, ama yavaş yavaş Brezilyalı ekolünden vazgeçilmeli. Tabii ki bir anda bütün sistem değişmemeli, ama gene bizim lige uyum sağlayacak Kuzeyli oyunculara yönenilmeli. Aslında transferler biraz daha araştırılarak yapılmalı. Çok yaşlı oyuncular geliyor ülkemize. Bu sene Andre Santos ve Baroni iyi transferler. Özellikle Baroni’nin bu kadar başarılı olması beklenmiyordu.

Siz beğeniyorsunuz yani Baroni’yi. Ben açıkçası Maldonado’nun fizik olarak daha iyisi olduğunu düşünüyorum, ama oyun olarak bir artısını göremiyorum.

Canlı izlersen farklı olduğunu görürsün. Bence Fenerbahçe’ de Emre ve Christian ikilisi ligin en iyi orta saha ikilisi.

Peki futboldan başka bir şey sormak istiyorum. Aziz Yıldırım ile Fenerbahçe’nin dışarıya kapandığı söyleniyor. Ama senin programlarında bu durum tam tersi. Zaman zaman kulübün içinden yaptığın yayınlar bile oluyor. Bu işin sırrı ne?

İşin sırrı çaba. Bazen çok fazla uğraşmam gerekiyor. Çok fazla yazışma yapıyorum. Ama karşı taraf bizim bu emeğimizi görünce onlar da anlıyorlar niyetimizi. Ben açıkçası hiçbir programın bizim Fenerbahçe saati kadar kulübe yaklaşabildiğini görmedim. Biz müzeden, stattan yayınlar yaptık. Ayrıca Fenerbahçe Saati'nde sadece futbol takımını değil, amatörler dahil olmak üzere bütün branşlara yer vermeğe çalışıyoruz.

Fenerbahçe Saati'nde, çok sakin ve tarafsız bir yayıncılık yapıyorsunuz. Günlük hayatınızda da bu kadar sakin mi izliyorsunuz maçları?

Evet dersem yalan söylemiş olurum J

Fenerbahçe dışında bir ilginiz de Bank Asya Ligi. Ülkemizde genelde, çok ihmal ediliyor. Sizin bu ilginiz nereden geliyor?

Ben altyapı ve alt ligler ile çok ilgileniyorum. Sadece Bank Asya değil, daha alt kategorileri de takip ediyorum. Herkesin gözü sürekli üst tarafta. Ama asıl heyecan alt tarafta. Zaten işim gereği Süper Lig’i takip ediyorum. Ama alt liglerde maçlara gidince oradaki şehrin ve halkın heyecanını görünce oradaki heyecanı daha iyi anlıyorsun. Bir de Süper Lig’den düşen takımları izlemek ilginç oluyor. Ne yapacaklarını merak ediyorsun. Mesela Konya bu sene de çıkamayacak Süper Lig’e. Neleri eksik yaptıklarını görüyorsun. Ama Kocaelispor düşecek gibi gözüküyor.

Bu sene kimler Süper Lig’e yükselir sizce?

Zaten Karabük durumu garantiledi gibi. Hemen ardından direkt çıkma hakkı kazanması için ben Buca’yı düşünüyorum. Buca’yı ikincilik için Adana zorlayabilir. Geçen sene Ankara’da oynanan play-off maçlarını izlemiştim.

Sanırım Play-off’un sistemi değişti.

Evet biz bunu Atilla Gökçe ile çok konuşmuştuk. Çünkü bir sezonun emeğinin tek maça bağlanması adil değildi. Şimdi her takım birbiriyle oynayacak. Hem daha adil, hem de daha mücadeleci bir düzen oldu.

Bank Asya televizyon yayınları ile ilgili ne düşünüyorsunuz?

Yayınlar gerçekten çok kötü. Sanırım çok amatör yapılıyor. Çekimler olsun, sunum olsun çok kötü. Maçı seyretmek mümkün olmuyor.

Oyuncu kalitesine bakarsak, Bank Asya’da başarılı olan oyuncular Süper Lig için yeterli olur mu? Geçen sezon en değerli oyuncu olan Sezer Öztürk bu sezon Adnan Sezgin’in yaptıklarından sonra soluğu Eskişehir’de aldı mesela.

Sezer çok yetenekli bir oyuncu. Sadece geçen sene için değil, ben onu uzun süredir takip ediyorum. Sezer belki 3 büyüklerde başarılı olabilirdi, ama şu anda yaptığı daha doğru. En azından kademe kademe ilerleme şansı var. Sonuçta Süper Lig farklı bir yer. Alışmak için zamana ihtiyaç var. Öte yandan Bank Aysa çok unutuluyor ülkemizde. Mesela şu anda Milli Takım için bir forvet arayışımız var. Açıkçası Mehmet Batdal denenebilirdi. Zaten Ümit Milli takımda başarılı bir performans gösteriyor. Sadece Mehmet Batdal değil, başka bir çok yetenekli oyuncu var.

Emenike konusuna gelirsek, o sizce Süper Lig’de başarılı olabilir mi?

Bence olabilir. Zaten İlhan Cavcav’ın bir hatası yüzünden şu anda Karabük'te oynuyor. Çok başarılı bir golcü. Sezon sonu bir çok yerli ve yabancı ekipten teklif alacağını düşünüyorum.

Takımlar Süper Lig’e çıkınca baştan aşağı her şeylerini değiştiriyorlar. Bu konuda ne düşünüyorsunuz?

Çoğu yanlış yapıyor. Mesela Kocaelispor toplama bir takım kurdu ve ligde kalamadılar. Öte yanda İBB, Abdullah Avcı ile yola devam etti ve geldikleri nokta ortada. Bence birkaç iyi yabancı oyuncu ile kadrolarını koruyup, yola öyle devam etmeliler.

Herkes İzmir’den Altay mı gelir, Karşıyaka mı derken, şimdi en önemli aday Buca gibi gözüküyor. Buca’nın bu iki takımdan farkı ne?

Çok doğru transferler yaptılar. Başkanı çok iyi ve geçen sene lige çıktıkları takımlarını koruyup takip ettiler. Buca bir semt takımı. Buna rağmen alt yapıyı çok iyi kullanıyor. Statları Buca Arena çok iyi. Ayrıca store açtılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder