27 Nisan 2009 Pazartesi

Munchen, Klinsmann'ın Görevine Son Verdi!

Ya Fenerbahçe ve Galatasaray yönetimi işi bilmiyor ya da Bayern Munchen'inkiler. 90ların unutulmaz yıldızı Klinsmann, Bayern'in başındaydı Temmuz 2008'den beri.Klinsmann'ı ilk olarak Almanya Bolivya maçı ile tanımıştım. 94 dünya kupası vardı o yaz.Milliyet gazetesinin verdiği kupa kitapçığından maçları teker teker takip edip tatilimi adeta kupaya endekslemiştim.Maradona'yı bile izledim o kupada.İşte Klinsmann o dönemde futbol adına aklımda kalan bir imgedir ve çok da severim kendisini.Ayrıca resimlerini biriktirdiğimiz euro 96'da da onu izlemek büyük bir zevkti.


İnişli çıkışlı bir dönem yaşattı Klinsman takıma kabul.Ama şu an bakıyorum Bayern ligin bitimine daha 5 hafta varken liderin sadece 3 puan gerisinde ve daha önce edindiğim gözlemlere göre bu takım her sezon böyle inişli çıkışlı gider.Hatta ne zaman iddaada bir Bayern maçına oynasam o hafta beni yatırır.Ne zaman televizyonda Almanya maç özetlerini izlesem Bayern puan kaybeder.Ama ligin sonu gelir ve ben bir bakarım ki Bayern çaktırmadan şampiyon olmuş.


Şimdi de bakıyorum ki daha 5 maç var ve 3 puan gerideler sadece. E ligimize bir bakıyorum. Daha geçen haftaya kadar iki büyük takım başkanları şampiyonluk matematiksel olarak daha elimizden gitmedi ve hocalarımızın arkasındayız diyorlardı .Hem de neredeyse ikisi de tarihinin en kötü sezonlarından birini yaşarken yapıyorlar bunları.Yani az da olsa istikrar peşindeler.Tabi Galatasaray zaten bir değişiklik yapmışken ortamı germek istemiyor olabilir.Ama Fener örneği biraz daha garip değil mi özellikle Almanya'dan gelen haberle karşılaştırıldığında?


Şimdi Bayern'i bir yönden haksız buluyorum.Daha ligin bitmesine 5 hafta var.Bu takım şampiyon olabilir.Ama çok takip edemediğimden takımın oyunundan memnun olmayan bir yönetim olabilir ve şampiyonluğu ölçü yapmadan hocanın görevine son vermiş olabilirler.Eğer böyleyse de haklılar.Ayrıca bu dönemde bir teknik adam alarak bir dahaki sezona kadar aradaki uyuşma dönemini de geçmiş olurlar.Ayrıca belki son 5 haftada yeni hoca ve havası sayesinde bir ivme gelebilir.


Şimdi buradaki örneğe bakalım.Elde bir Aragones var.Takım ne potada Bayern gibi ,ne de iyi oynayabiliyor.Yani takım tamamen umutsuz.Ayrıca ligimiz Almanya ligi kadar da zor bir lig değil.Şimdi Fener yönetimi olaya hangi noktadan bakıyor olabilir?İstikrar herşeydir diyor ve Aragones'in bir sene daha arkasındayız mı diyor? Yoksa onlar da seneyi düşünüp bir kaç gün içinde Dede'nin görevine son verirler mi? Benim iki örneğe baktığımda ise anladığım şu.Bir taraf tazminat gibi dertleri büyütmeden takımın menfaati için görev değişikliğine zamanında gidiyor.Ama menejer ve tazminat gibi dertleri çok büyük olan Fener'de işler hep ertelenmek zorunda kalıyor.Olan da bize oluyor.Yine temmuza kadar teknik adam bulunmuyor.Teknik adam gelmeden transfer bombaları patlıyor.Sonra o bombalar da içimizde patlıyor.


İşte bu olaydan çıkardığım farklar bunlar.Bayern, takımın değerini belki de eski oyuncusundan bile yüksek tutuyor. Biz ise yumurtaların kapılara dayanmasını beklemekle yetiniyoruz.Bayern 3 puan farkla adam kovuyor bizse belki kupa alırız diye Dede besliyoruz.
Marquinhos

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder