13 Mayıs 2009 Çarşamba

Kupa Göremeyen Fenerli


Bendeniz bir Fenerbahçe taraftarı olarak daha bir kere bile Türkiye Kupası göremedim takımımın ellerinde.26 senedir göremeyenler var. Ben 23 senedir görmedim. Biraz daha şanslıyım.


Geçtiğimiz senelerde toplam 5 lig şampiyonluğu gördüm. Gerçekten güzel anlar yaşandı o senelerde. Hem lig maratonunda hem de bitimindeki kutlamalarda çok eğlenildi, çoşuldu. Ama daha da domestik bir lezzet olan Türkiye Kupası'nı göremedim. Nasıl bir duygu olduğunu bilmiyorum. Bir çok kez finale çıktık. Birçok kez de Beşiktaş'la oynadık bu finalde ve birçok kez de kaybettik. Bu kayıplar bana takımımın bu kupaya yeterli değer vermediğine işaretti. Bu yüzden Fener taraftarı da bu kupaya artık yeterli önemi vermiyordu. Ama bu sene işler değişti. Takım kötü, lige erken havlu atıldı, şampiyonlar ligine ve Uefa'ya çoktan havlu atıldı ve elde tarafarı sevindirecek sadece bir kupa kaldı. Onda da finale çıkmışken o kupayı almak biraz olsun yüzleri güldürecek. Bence bu eşleşmede Beşiktaş Fener'in yerinde ve Fener de Beşiktaş'ın yerinde olsaydı bu kupanın favorisi çoktan Beşiktaş'tı. Fener daha elde şampiyonluk var, şampiyonlar ligi ihtimali var diyerek alamayacaktı kupayı. Belki bu sene de alamayacak ama almak için her şeyini ortaya koyacak.Bundan eminim. Kupa hasretinin yıl sayısı git gide artarken artık bunun hakkında yapılan haklı esprileri tarihin tozlu sayfalarına atmak istiyorsa bunu bu akşam yapmalılar.


Beşiktaş ise taraftarlarını mutlu eden bir sezon geçiriyor.Şampiyonluk onların ellerinde. Şampiyonlar Ligi'ne gidilecek bir aksilik olmazsa. Üstüne bir de kupa eklesek mi acaba diye düşünüyorlar. Mustafa Denizli bu konuda da bir tarih yazmak istiyor. Ama eminim ki bu maçta çok da yıpranmak onların işine gelmez. Rahat olacaklardır. Önlerinde çok önemli son 3 final maçı var. Geçen senelerden birinde Fener şampiyonluğa giderken haftaiçi ve haftasonu bir derbi oynamıştı ve ben bu işe çok kızmıştım. Şampiyonluğa oynayan bir takımın haftasonu derbisi vardı ve haftaiçine de kupa finalini koymak onu araya dereye sıkıştırmaktan ibaretti. Birisi mutlaka kaybedilecekti kupaların ve nihayetinde ikisi de gitti.Beşiktaş şimdi bu konuda biraz daha avantajlı çünkü haftasonu direk bir derbi maçına çıkmayacak. Ama yine de dediğim gibi bir yorulma söz konusu olabilir. Mustafa Denizli kupa için iddialı konuşsa da bence şampiyonluğu daha çok düşünüyordur.


Bu akşam ben de bu sezonun en heyecanlı maçına çıkıyorum televizyon karşısında. Elde prestiji toplayacak tek bir kupa tek bir gece ve tek bir derbi kalmış. Heyecana bakın! Tüm Türkiye harika bir final izleyecektir. En önemlisi son yıllarda kötü bir Beşiktaş Fener derbisi izlemedim. Hepsi heyecanın son dakikaya kadar devam ettiği , iki takımın da saldırdığı, hücumu düşündüğü maçlar oldu. Bu maç da onlardan biri olur umarım. İki takıma da iyi şanslar. Umarım kupa hasretimize ve esprilere bir son verebiliriz.


Marquinhos

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder