12 Eylül 2009 Cumartesi

Garip Derbi

Enteresan maçtı. Çözemedim bir türlü. Galatasaray ve Beşiktaş'ın sahaya çıktığı kadrolara bakıyorum arada o kadar mantık farkı var ki...Bir tarafta oturmuş bir kadro var. Diğer tarafta ise yeni denemeler yeni transferler garip oyun düzenleri...

Bu düşüncemin üstüne GS bir de gol bulunca hemen tamam dedim bitti bu maç. GS farka gidecek dedim. Öyle olmadı ama. GS bir anda dinlenmeye geçti. Arda sahada yok neredeyse. Nasıl olsun canını verdi çocuk haftaiçi. Kewell ve Keita hariç neredeyse iyi adam yok. Baros bir pozisyonda iki gıdım önündeki topa koşup da basma zahmetinde bile değil. Ama şöyle de bir şey var. GS çok güveniyor kendine. Haklı da. Oyuncular rahat. Kadroya baksalar nasıl olsa atarız derler. Atıyorlar da.

Fakat öte yandan Beşiktaş garip 11ine rağmen kötü oynamıyor. İlk yarıda golden sonra baskı kurmaya çalışan onlar. Pozisyon kovalayan onlar. Bir şey yapmaya çalışan yine onlar. Ama içimdeki ses sürekli ne yaparsa yapsın GS kazanacak diyor. GS bunu dedirttiriyor adama çünkü. Beşiktaş kadrosu kötü. Hele bir de bu akşam Tello yok. Yusuf zoraki bir sol kanat. Sağ kanatta nedense formda Holosko yok. Ya da en azından gol atmış bir Holosko forvette yok. Bunu pek anlayamıyorum açıkçası. Nihat ne yaptı haftaiçi de onu oynattı Denizli? En azından düz mantıklan, Holosko moralli geldi Türkiye'ye. Onu denerdim ben. Bunların üzerine bir de artık büyük maçlarda olmazsa olmaz olan, iki tane,ortasahanın ortası görevini yapacak oyuncudan sadece biri sahada. Bunu da anlamak mümkün değil. Hele Ekrem'in orada denenmesi gerçekten garip.

O kadar kötü şeyler saydım ama Beşiktaş iyi oynadı. Pozisyonlar buldu. Tamam geçen seneki kadar iyi değiller ama Galatasaray o kadar boş vermişti ki Beşiktaş bu dezavantajlara rağmen iyi olan taraftı.

İkinci yarı 60'a kadar tamamen BJK iyi oynadı. Galatasaray golü buldu ve işler iyice koptu. Zaten iyi oynamasına rağmen üretemeyen kadro iyice düştü oyundan ve 3 de geldi daha sonra.

Beşiktaş iyi oynadı kazanamadı. Galatasaray oynamadı ama adamlar iyiler. İki pas yapsa gole gidecek gibiler her an. Zaten canları isteyince gol attılar ve bitti maç. Kaliteli adamlarla kötü oynama lüksü de var demek ki. Ama daha az kaliteli adamlarla iyi oynasan da bazen olmayabiliyor. Maradona'nın da dediği gibi futbolun adaleti yok. Garip oyun.

Bu akşam bence zevksiz bir derbi oynandı. Daha formda bir Galatasaray ve oturmuş bir Beşiktaş kadrosu ile bu maç daha çok canlar yakabilirdi. Beşiktaş acilen forvet üretmeli. Denizli artık uyarı mı alır ne yapar bilmiyorum ama artık futbolun bir iki doğrusunu uygulasa fena olmayacak. Galatasaray ise zaten yorgun olmadı mı ya da istedi mi iyi oynar. İyi oynamadan Beşiktaş'a 3 attılar. Ötesi yok. Beşiktaş ise kötü yakaladığı rakibine gol atmadı.

Marquinhos

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder