16 Ağustos 2009 Pazar

Ayı Gökmen (!)


Bundan 3 4 sene evvel, üniversitenin 1. sınıfının yazında hem ek gelir olsun, hem de yaz boş geçmesin diye ablamın hocalık yaptığı bir spor salonunda satış temsilcisi ile müşteri temsilcisi arası bir mevkide joker oyuncu olarak çalışmaya başladım. Salon Nişantaşı'da olduğundan genelde küçük popolu kokoş kadınlar geliyor ve onlarla uğraşmak hiç zevkli olmuyordu. Sonra bir gün içeri tanıdık bir sima girdi. Simayı tanımama rağmen, ismi dilimin ucuna gelmesine rağmen son noktayı koyamıyordum. Yaklaştı, "Merhaba siz yenisiniz gailba, ben Yasin Özdenak, daha 3 aylık üyeliğim olması lazım, bir kontrol edebilir misiniz acaba?" dedi. Tüylerim diken diken olmuştu, babamdan ve bir aile dostumuz olan Cengiz Amca'dan dinlediğim kahramanlardan birisi karşımdaydı. Resmen afalladım elim ayağıma dolaştı, ben ne kadar şapşalca cümle kurduysam o beni bozmadan, gülümseyerek gitti. 1 ay sonunda benimle şakalaşmaya başlayan bu kahraman ile, onun alçak gönüllüğünden doğan sıcaklık sayesinde özellikle salonun boş olduğu pazar günleri güzel sohbetler etmeye başladık. İnanamıyordum, ne sorduysam cevaplıyor, zaman zaman toyluğuma ve heyecanıma gülüyor, ama anlatmaktan keyif alıyordu. Sonra gene bir gün Telegol'de kardeşi anormal bir yorum yapınca, bu iki insanın kardeş olma tezatlığını düşündüm. Aynı aile, aynı takım, ve farklı iki adam. Birisi ne kadar mükemmel bir insan diğeri ise Ayı Gökmen. Gerçi bana Yasin Abi'yi anlatanlar Gökmen Özdenak'ı da aynı sevecenlikle anlatıyordu, ama tabi yorumculuğunu yaşamamışlardı. Dün artık zurnanın zırt dediği yere geldik. Tamam zaten futbol yorumların komediden öteye gitmiyordu, zaman zaman küfürler ağzından kaçıp yüzümüzü güldürdüğü de oldu, ama dün Fenerbahçe bilet fiyatlarında ilgili öyle bir yorum yaptın ki, Ayı lakabını ne kadar hak ettiğin ortada. Bir Fenerbahçeli değilim, ama 2009 senesinde hala öğrenci olan ve normal maddi imkanlara sahip olan bir insanım. Yani kısaca krizin teğet yerine, delip geçtiği insanlardan. Çıkmı televizyonda "iyi olmuş 55 tl bilet fiyatı olursa, maçlara çapulcular girmez diyen" Ayı Gökmen, dün sadece topları auta atarak değil, insanlara bakışı ile de bu lakabı hak etti. Orta direği her yerden sildiler zaten. Ben yine şanslıyım, 35 milyon bilet fiyatı, kısmet olursa 8 10 maça rahat gidilir. Bir anda 500 tl bulamayıp kombine alamadım ama teselliyi bir kaç maçta bulabilirim. Ama bu ülkenin, işçisi ve memuru, bu paraları nasıl verecek. Çoçuğunu alıp maça gitse, hiç bir şey yemese maaşının yüzde 20'sini harcayacak. Böyle yükseltsinler biletlerin fiyatlarını, öğrenciyi, emekçiyi silsinler statlardan. Bunu yapanları eleştireceğine de alkışlasın bazı Ayılar.

Maradona

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder