22 Ağustos 2009 Cumartesi

Fenerbahçe Sion


Fenerbahçe Sion maçını caddede yeni açılan bir mekanda izledim. Biraları ve sosisleri ünlü mekan maç gecesini kaldıramayacak kadar yavaştı ilk olarak onu söyleyeyim. Maçı da iyi bir yerden izledim diyemem. Ama yine de bir izlenim sağlayacak kadar izleyebildim.

İlk olarak kadroya bakalım ve durumun kötü olduğunu söyleyelim. Lugano bildiğiniz gibi bu haftaiçi Fener ile yeniden anlaştı. Fener bu sene bir de Bekir İrtegün diye bir adam aldı. Bilica bu maçta cezalıydı. Ben bir teknik adam olsam ilk yapacağım şey Lugano'yu yedeğe koymak ve defans ikilisini Önder ve Bekir'den oluşturmak olurdu. Tabi bunun için Sivas maçında az da olsa Bekir'e görev vermek gerekirdi. O maça Bekir'le başlanabilirdi ya da 2 0 dan sonra Bekir oyuna konabilirdi. Bunu geçen sene Galatasaray çok yaşadı. Kewell bile defans oynadı.

Şimdi bakıyorum ne Önder ve Bekir var sahada. Ortasaha Deniz ve yeni gelmiş Lugano. Tamam Lugano sırıtmadı ama bu eldeki oyuncuların morali ve geleceğe umutlu bakmaları açısından önemli bir şey. Onları zaman zaman kullanmalısınız ki onlar da bu takımda bir görevlerinin olduğunu hissetsin. Yani bu konuda Daum'u haksız buluyorum. Maradona da buna değinecektir zaten.

Maça baktığımızda Fener yine klasik pas düzeni ile başladı maça. Sürekli paslarla kanatlara iniyorlardı. Deivid yerine Semih ile başlasa Daum ,bu pasların sonu ilk yarının sonunda değil daha başlarında gole dönebilirdi.

Bu pas trafiğinde Cristian'ın ve Emre'nin yine en başarılı aktörler olduğunu söylememiz lazım. Kanatlarda ise Santos bu sene çok gol atacağını bence artık kanıtladı. Oradaki oyuncuların 10 golü geçmesi lazım. Santos da ben bu 10 golü geçerim diyor. Pas trafiğine de katkı yaparım diyor. Ama Brezilya'daki gibi kanada inip orta kesme görevini bizde yapmıyor. Kazım sağ kanattan daha çok yapıyor bunu. Gökhan ve Kazım ise hala çok anlaşıyor değiller. Deivid varken o kanatta (Deivid'i savunmuyorum) Gökhan daha çok ileri çıkar ve orta keserdi. Kazım bu sene çok formda çok istekli ve gol de atıyor. Deivid ya da Topuz oraya zor girerler bence.

Topuz demişken, Alex şu anda sakat. Bu hafta oynanacak Diyarbakır maçında Daum 4lü ortasahanın önünde mutlaka Topuz ile başlamalı. Topuz önünde de tek forvet Semih ya da Guiza ile başlamalı bence.Guiza Alex'i çok aradı. Alex gibi şut çeken ve ara top atan bir adam daha varsa o da Topuz. Rize maçındaki gibi gollerini çok görebiliriz bence. Diyarbakır'ı açabilmek için de bu şutlara çok ihtiyaç olacak bence.

Yani özetle Deivid Sion maçında bir Alex olamadığı için hem Guiza'yı tıkadı hem de takımın erken bir gol bulmasını engelledi bence. Son pası ondan bekliyor çünkü takım. Carlos yaşlı başlı diyoruz ama çok önemli bir şut çekti ve nedense freekickten attığı gol sayılmadı. Birinin eline çarptı dediler ama yeniden izlediğimizde topun yönü bile değişmiyordu. O görüş açısından ben o kadar gördüm ama yine de Carlos için iyi şeyler bunlar. Ayrıca o yaşta birinin sakatlıktan hemen toparlaması da onun gücünü gösteriyor bence.

Bu haftaki maçlar içimdeki derbi aşkını çoşturdu. Galatasaray Elano Arda Baros Keita 4lüsü ile Fener de Santos Alex Kazım Guiza ile çıkarsa harika bir derbi izleyeceğiz. İki takımın defanslarında sağlam kalanlar bu maçı aldıracaklar takımlarına.

Fener turu geçti artık. Kadıköy'de de güzel bir oyunla güzel bir tur atılır umarım. Volkan da bu arada şutlar nadir de gelse iyi toplar çıkardı bu maçta. Tamam Lugano'nun da hakkını verelim. Hatasız oynadı. Gollerini de çok özledim. Bu sene Galatasaray ve Fener Uefa'nın peşini zor bırakacak gibi. (Tabi Daum bırakmazsa)

Sevgiler.

Marquinhos

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder