5 Mayıs 2009 Salı

Galatasaray Kurtuluş Planı(1)

Sürekli olarak bir isteksizilik ve erteleme içindeydim bu yazıyı. Kendimi kandırırcasına sezon sonunu bekliyordum ,ama daha fazla içimde tutamayacağım bir şeyleri. Evet ben de farkındayım Galatasaray kulübünde karar verme merciyindeki hiç bir kişi bunları okumayacak ama en büyük zevki futbol olan ve yıllarıdır Galatasaray'ı seven birisi olarak bunları söylemeden olmayacak sanırım. Öncelikle Adnan Polat'ın Hacettepe maçından önce ve Gisiyad seçiminden sonra medyaya yansıyan açıklamalarıyla ilgili bir şeyler söylemek istiyorum. Sayın başkanımız Ankara'da hala TFF'ye sert açıklamalarda bulunuyordu. Burada federasyon ve Galatasaray arasındaki gerilimin manasızlığını söylemek istiyorum. Daha önce de kısaca değinmiştim, sanki Lincoln'u zorla federasyon getirdi, ya da Brezilya'da zorla alıkoydu Lincoln'ü. Kalli'yi geçen sene teknik adamlık koltuğuna gene federasyon zorla oturttu ve asıl Galatasaray'a en büyük baskısı Skibbe'yi zorla hoca olarak getirtmek oldu. Artık ne olur kitleleri kandırmayalım. Bu sene belki de tarihin en pahalı ve güçlü kadrosunu kurdu yönetim ama başına Skibbe'yi zorla getirdiler. Geçen sene bu takım mütavaziye yakın kadrosu ile kenetlenerek şampiyon olmuşken, bu sene maalesef dirençsiz bir takım olabildiler. Aslında Galatasaray'ın bugünkü durumunu daha iyi anlayabilmek için Uefa sonrası ya da Lucescu sonrası döneme kadar gitmek lazım. O zamandan hatta Uefa kupasını alan yönetimin bile okadar büyük hataları var ki, artık bir yönetim çıkıp her şeyi göze alıp gerçekleri söylemesi lazım. Ben inanmıyorum ki Galatasaray camiası mantıklı bir şekilde düşünülmüş 3 4 senelik bir planı kabullenmesin. Her gelen yönetim, o seneyi kurtarmak için, kendilerini kurtarmak için ne gerekiyorsa onu yaptı Galatasaray için. Kimse bir adım atarken bırakın 1 sene sonrasını 6 ay sonrasını bile planlayan yok malesef. Neyse efendim o eskilere de illa ki gideceğiz ama şimdi dönelim Adnan Polat başkana. Ankara'da kulüp camia içinden gelecek tepkileri susturmak için konuşan başkan, Gisiyad seçimlerinde kendisi de bazı gerçekleri görmüş olacak ki gerçekleri az da olsa söylemeye başladı. İlk kez sakatlıklardan bahsetti. Bir takımda sanırım ya antreman eksikliğinden bu kadar sakatlık olur, ya da darbeye bağlı olur bu sakatlıklar. Tamam herkes Skibbe'nin çok zayıf antreman yaptırdığını söylüyor, ama Skibbe gelmeden önce sakatlanan ve hala futbola dönemeyen Uğur ve Serkan'nın durumlarını da incelemek lazım bence Galatasaray'da. Öte yandan Adnan Polat'ın beni en çok şaşırtan açıklamaları Arda ile ilgili olanlarıydı. Arda şımardı dedi sayın Başkan. Acaba ne bekliyorlardı. İstanbul Büyük Şehir maçından sonra Haldun Üstünel'in yanında o olayları yapan Arda, sırtı sıvazlanan Arda, Fenerbahçe derbisinde futbol katliamına imza attı fedarasyon ceza verirken yönetim acaba Arda'ya neden ceza vermedi ? Bence sezon sonuna kadar Galatasaray'da her futbolcu, her yönetici ve teknik kadro düşünmeye başlamalı, herkes kendisini en sert şekilde eleştirmeli. Ondan sonra yeni sezonla ilgili planlar yapılmaya başlanmalı. Ayrıca yönetimden tek bir şey rica etmek istiyorum. İlk iş Sabri'yi kovsunlar, peşine Lincoln'u eklesinler. Bunlara ek olarak Galatasaray'da futbolculara son yıllarda bir şekilde jubile yapılmıyor. Şu anda hocamız olan Bülent Korkmaz ve Hakan Şükür başta olmak üzere Galatasaray kulübü futbolcularına karşı vefayı unuttular. Bence bu sene Hasan Şaş'a ve Ümit Karan'a jubile yapılmalı. Böylece bu konuda tatsızlık yaşanmadan kapanmış olur, çünkü bir sezon sonra ben gene Hasan Şaş'ı oyuna girerken , Ümit Karan'ı ayakta duramazken görmek istemiyorum. Aynı şekilde taraftarı da bir daha bir futbolcuya vururken görmek istemiyorum. Çünkü hiçbir insanın başka bir insana şiddet uygulamaya hakkı yoktur ve bir taraftarından beğenmediği futbolcuya şiddet uygulama hakkı yoktur. Söylencek çok şey var ve çok seri bir şekilde söylencek bu, hem kendime hem de yönetime düşünmek için biraz zaman veriyorum. Ben de içimdeki acının sıcaklığı ile haksız eleştirilerde bulunmak istemiyorum, ama artık yönetim bu düzensiz gidişe bir son vermeli ve uzun vadeli düşünerek, seneyi değil önümüzdeki seneleri planlamalı.

Maradona

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder